Online kampányba kezdett Bush elnök

Kiss Ádám Zoltán, 2004. május 25. 22:40
Bush elnök újraválasztására felhívó újfajta videoreklámok jelentek meg több mint 50 amerikai magazin és napilap online kiadásában. Az elemzők nagy érdeklődéssel várják a reklámforma hatékonysági mutatóit, hiszen az internet-hozzáférések számának növekedésével, és a sávszélesség bővülésével az online világ kezd egyre nagyobb részt elhódítani a televíziózástól.
A két és fél perces videoreklámban Laura Bush, az elnök felesége méltatja férje oktatásügyi reformjait, illetve az elnöklése alatt megszületett gyermekvédelmi (LCBA) törvényt. Bár hasonló megoldásokra korábban is volt példa, leginkább az országos fontosságú kampányok esetben jön számításba az interneten formálódó új politikai reklámpiac, és ugyan az ellenjelölt demokrata John Kerry is hirdetett a New York Times weboldalán, az a kampány sokkal kisebb mértékű volt, és nem tartalmazott videoanyagot.

Az eset jövőbeli kihatása ma még megbecsülhetetlen, ám a nem is olyan régmúlt amerikai történelemében már volt példa új média által okozott meglepetésre, John F. Kennedy a Nixon elnök elleni kampányban egy a vetélytársa által alábecsült tévévita során fordította meg a szavazás állását, és vált az Amerikai Egyesült Államok elnökévé. Azóta minden jelölt kiemelt fontosságúként kezeli a televíziózást, ám a korábban mindent lehengerlő médiumtól egyre több időt hódít el a szélessávú internetezés, így könnyen elképzelhető, hogy most is egy hasonló változás előtt állunk.