Nő az internetes vásárlás elfogadottsága Ausztriában

MTI Sajtóadatbank, 2004. május 28. 20:00
Az elmúlt öt év alatt rohamosan nőtt az internetes vásárlás népszerűsége Ausztriában. Minden második osztrák internetező vásárolt már elektronikusan. Szám szerint 1,1 millióval 1,97 millióra emelkedett az internetes vásárlók száma öt év alatt - írta az Integral közvélemény-kutató intézet által kiadott Austrian Internet Monitor (AIM) legfrissebb jelentése.
Ausztriában az internetező férfiaknak az 55 százaléka vásárol be az interneten, a nők körében az arány 48 százalékos. A módszer különösen a 20 és 29 éves közötti korosztály körében népszerű. Negyedévente átlagosan 200 eurót adnak ki az internetes vásárlók. A vásárlási listát hagyományosan a könyvek vezetik, majd messze lemaradva a ruházati cikkek és a zenei CD-k. Az interneten leginkább a hagyományos árucikkek iránt mutatkozik kereslet. A fizetős tartalomszolgáltatás iránt elenyésző igény jelentkezik.

Egyre népszerűbb az internetes bankszolgáltatások igénybevétele is. Jelenleg 1,7 millió osztrák, az internetezők 45 százaléka használja az internetet banki feladatok elvégzésére. Az internetezők 37 százaléka rendszeresen ezen az úton kezeli folyószámláját.

A 14 év feletti osztrák lakosoknak 56 százaléka használta az első negyedévben az internetet, ami 3,81 millió személynek felel meg. 2003 végén az arány 55 százalék volt. Az internetre előfizető osztrák polgárok száma 62 százalékra emelkedett március végére a 2003. végi 61 százalékról. Az internet fő felhasználási módja a levelezés.