Magyarország regionális vezető szerepre tör

MTI Sajtóadatbank, 2004. június 8. 11:51
A magyar távközlési piac mérete alapján regionális összehasonlításban a középmezőnyben helyezkedik el, az országnak megvannak az adottságai ahhoz, hogy vezető szerepet töltsön be a régió telekommunikációs piacán - hangzott el egy Budapesten rendezett konferencián hétfőn.
"Magyarország vezető szerepet kíván játszani a régió telekommunikációs piacán. Erre az EU-tagság, illetve az EU-kompatibilis szabályozási környezet mellett az országban meglevő kutatás-fejlesztési központok, a távközlési hálózatok, valamint a regionális és a tőlünk délre, dél-keletre levő államokkal kiépített élő kapcsolatok teszik képessé az országot" - mondta Kovács Kálmán, informatikai és hírközlési miniszter a konferencián tartott előadásában.

Bánkuti Erzsébet, a tárca helyettes államtitkára elmondta, hogy a teljes magyar távközlési piac becslések szerint tavaly 850 milliárd forintra bővült az egy évvel korábbi 800 milliárd forintról. A piac méretét tekintve Magyarország a régió középmezőnyében foglal helyet: 2002-ben a magyar piac 3,3 milliárd, a cseh 2,9 milliárd, a lengyel 7,7 milliárd, míg a szlovák 1,1 milliárd euró volt.

A magyar piacot általánosságban az jellemzi, hogy a fixvonalas piac stagnálását csak részben képes kompenzálni a növekvő adatkommunikációs forgalom. A fix költségek a dereguláció ellenére lassan csökkennek, s nemzetközi összehasonlításban viszonylag magasak.

A helyettes államtitkár elmondta, hogy a harmadik generációs mobiltelefon-koncessziókra vonatkozó pályázatokat várhatóan még az idén, az év második felében kiírják, a szolgáltatások 2005-2006-ban indulhatnak el.