Egy londoni spam-ellenes konferencián az EU illetékesei összefogásra szólították fel a vállalatokat, mivel szerintük a különböző elképzeléseket és technológiákat támogató cégek közötti információcsere hirtelen lökésszerű előrelépést eredményezne.
Philippe Gerard bizottsági tag szerint a világszerte az e-mailek 70 százalékát kitevő szemétposta ellen rendkívüli erőfeszítéseket tesznek a különálló cégek, ám ezek a jelenlegi struktúrában inkább gyengítik egymást. A probléma nem az, hogy nem ismernék fel a kérdés fontosságát, vagy hogy nem fektetnének elég energiát a megoldás kifejlesztésébe. A valódi gond az, hogy a spam lényegéből, természetéből adódóan elszigetelten nem lehet hatékonyan védekezni ellene. Az átfogó ellenreakcióhoz éppen ezért nem elég a fejlesztési összegeket emelni, teljes szemléletváltásra, átfogó stratégiára van szükség, amit azonban egy-egy kormányzat csak kezdeményezhet, ám csak a piaci szereplők valósíthatnak meg. Az EU-ban átlagosan számolva az elektronikus levelek 54 százalékát teszi ki a spam, ami jelentősen csökkenti a cégek hatékonyságát, és az EU versenyképességét.