Nyári eMagyarország táborsorozat középiskolásoknak
forrás Prim Online, 2004. június 11. 14:54
Az eMagyarország táborsorozat az Informatikai és Hírközlési
Minisztérium (IHM) által tavaly nyáron indított eMagyarország Ifjúsági
Program része. A program célja az informatikára leginkább fogékony
korban lévő fiatalok felkészítése a XXI. század egyik nagy kihívására,
az információs technológiák mentén szerveződő társadalom új típusú
problémáira.
A tavaly nagy sikerrel indult, az informatika és demokrácia kérdésköreivel foglalkozó, rendkívül kedvezményes árú, hatnapos táborokat az IHM a középiskolás diákok számára szervezi meg 2004 nyarán is. Cél, hogy a diákok ízelítőt kapjanak abból, hogy a magas technikai fejlettség hogyan tudja befolyásolni a társadalom belső szerveződését, illetve az, hogy a fiatalokat toleranciára, önálló gondolkodásra és nyitottságra neveljük. Fontos szerepet kap az egyéni és csoportos problémamegoldási módszerek megismertetése is. Mindehhez a legmodernebb informatikai eszközök és technológiák biztosítják a hátteret, melyek felhasználása egyre elkerülhetetlenebb a mindennapok során.
Szakmai programok
A gyermekek napközben egy demokrácia-játékban vesznek részt, melynek lényege, hogy saját szemszögükből is megvizsgáljanak bizonyos társadalmi kérdéseket, álláspontjukat informatikai eszközök segítségével prezentálják, érveket sorakoztassanak fel mellettük, eltérő vélemények esetén pedig egymással vitázzanak. A diákok 20 fős csoportokban dolgoznak, két felkészült vezető segítségével.
Fakultatív programok
A táborok a kifejezetten informatikai érdeklődésű diákoknak is lehetőséget nyújtanak új ismeretek elsajátítására, akik számára alkalmat teremt a legmodernebb vezeték nélküli hálózati technológiák kipróbálására, a digitális képalkotás alapjainak elsajátítására, egyszerű mesterséges intelligencia kísérletben való részvételre, az informatikai vállalkozásokkal kapcsolatos alapvető ismeretek elsajátítására, illetve ilyen témájú tréningen való részvételre.
Szabadidős programok
A diákok természetes igénye, hogy a szünidőt kikapcsolódásra, pihenésre használják fel. A táborokban sportolhatnak, társas- vagy számítógépes játékokkal játszhatnak, filmvetítéseken, koncerteken vehetnek részt és internetezhetnek is - hogy csak néhány példát említsünk.