A holland KPN 61 százalékkal csökkentette SMS díjait
MTI Sajtóadatbank, 2004. június 23. 08:40
A holland KPN távközlési vállalat 0,09 euróra csökkentette "Hi Prepay"
tarifacsomagjának SMS díjait a korábbi 0,23 euróról. Versenytársainak
többsége még 0,23 eurós díjat számláz a rövid szöveges üzenetekért,
csakúgy, mint a KPN maga is más díjcsomagjaiban. A "Hi Prepay"
díjcsomag főként a 25 év alatti korosztályt célozza meg, hiszen a
fiatalok nagy számban küldenek szöveges üzeneteket.
A csökkentés meglepte a szakértőket, hiszen piacvezető vállalattól szokatlan az ilyen lépés. A vezetékes piacon uralkodó KPN mobil távközlési leányvállalata 2000-ben 50 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett Hollandiában, részesedése azonban az idei első negyedévre 36,5 százalékra csökkent. A KPN piaci részesedésének visszaszerzésével indokolta a döntést.
A KPN versenytársai, a Vodafone, az Orange, a T-Mobile és a Telfort számára nem marad más lehetőség, mint hasonló mértékben csökkenteni saját SMS díjaikat - vélték kedden szakmai elemzők. Az európai távközlési vállalatok között alig-alig volt tapasztalható verseny az elmúlt években. A diszkontszolgáltatók megjelenésével azonban felpezsdült a piac, és megindult a díjak csökkentése. Dániában és Norvégiában már a 0,02 eurós SMS díjak hódítanak, ami töredéke a 0,15 eurós európai átlagnak.
Szakértők becslése szerint a rövid szöveges üzenetek kezelése legföljebb 0,03 eurós üzemi költséggel jár a távközlési vállalatok számára, sőt, a legnagyobb, leghatékonyabb vállalatoknál a költség akár csak 0,01 euró is lehet.