Kevés az érdeklődő, elmarad az amerikai Comdex
Kiss Ádám Zoltán, 2004. június 25. 10:30
A neves és hosszú múltra visszatekintő Comdex a rendezvényt
szervező MediaLive szerint idén elmarad, mivel egyszerűen nincs elég
érdeklődő. Bár sok szakértő a 2005-ös évre a Comdex feltámadását
jósolja, valójában erre nincs sok esély. Ez a Zdnet szerint azzal
támasztható alá, hogy a látogatók mellett a résztvevő vállalatok
veszítették el érdeklődésüket, valamint a konkurencia időközben
előretört.
Ez leginkább a rivális Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) fogyasztói elektronikai vásárra vonatkozik, mely sokkal gyakorlatiasabban képes megfogni a látogatókat. Az ATI elnökhelyettese, Rick Bergman a Comdex elmaradásának hírét kommentálva elmondta, hogy bár az elmúlt 15 évben mindig elment a vásárra, az utolsó években drámaian csökkent az esemény fontossága. Bergman szerint rengeteg üzletet lehetett régen tető alá hozni a Comdex-en, de a látogatók elmaradásával az egész program leépült, és minden vállalat meggondolja, hogy költséges standjait melyik kiállításon állítsa fel, ezért fektetnek inkább például a CES-be. A szakértők adatai alapján a Comdex még 2001-ben is 168 millió dollár bevételt hozott látogatóival, ám ez a szám 2003-ban már 69 millióra csökkent, így idén sem lehetett volna magasabb bevételre számítani. Összehasonlításképpen, a CES Las Vegas-nak 157 millió dollárt hoz. A Jupitermedia elemző cég vezérigazgatója, Alan Meckler szerint a gondok akkor kezdődtek, amikor a Comdex megpróbált egyszerre minden területet lefedni, így végül a sok szék között a padlón kötött ki.