Az LG. Philips LCD csökkenti kibocsátási célját
MTI Sajtóadatbank, 2004. június 29. 11:14
Az LG.Philips LCD, a világ második számú laposképernyő-gyártója kedden
1,3-1,6 milliárd dollárra csökkentette elsődleges kibocsátási célját a
pénteken megadott 1,4-2,0 milliárd dolláros sávról.
Májusban még azt mondták a vállalatnál, hogy legalább 2 milliárd dollárt szeretnének kapni részvényeik júliusra tervezett kibocsátásából. A kibocsátást eredetileg korábbra tervezték, de tavaly elhalasztották, mert meg akarták várni a részvénypiacok fellendülését. Az idén viszont a képernyőárak csökkennek a nagy kínálat miatt, és ez nyomja lefelé a részvényekért elérhető piaci árat.
A kedden megjelölt ársáv részvényenként 30-36 dollár. A cég két társtulajdonosa, a dél-koreai LG Electronics Ltd és a holland Koninklijke Philips Electronics NV 10,3 millió részvényt akar eladni a sajátjából, illetve új részvényeket is kiadnak: összesen 34,3 millió részvényt akarnak értékesíteni az elsődleges kibocsátásban Szöulban és New Yorkban. A tulajdonosoknak 43,2 százalékuk maradna a vegyes vállalatban.
A bevételt az LG.Philips Ltd. hetedik üzemének megépítésére akarják fordítani, a cég tízéves, 21 milliárd dolláros beruházási terve keretében.