Védelem a legújabb levélszemetelő módszerek ellen

forrás Prim Online, 2004. július 1. 14:49
A Symantec bejelentette be a Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0-t. Ez az új megoldás a kezelés hatékonyabbá tétele mellett a vállalatoknak a legújabb levélszemetelő módszerek elleni további védelmére készült, új, nem angol nyelvű szűrőket tartalmaz.
A Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 webes vezérlőközponttal rendelkezik, a naplózás és a jelentéskészítés egyesített, általános szabályzatokat felhasználónként vagy csoportonként is létre lehet hozni vele.

Az e-mailben érkező veszélyek elleni kiterjesztett védelem

A Symantec becslése szerint a világon felbukkanó levélszemét 10-20%-a nem angol nyelvű, emiatt az ilyen levélszemét komoly gondot jelenthet a cégek számára, különösen azokban az országokban, ahol nem az angol a beszélt nyelv. A Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 tizenegy nyelven képes a levelek felismerésére, így csak a levél nyelvének megfelelő szűrőt kell a szoftvernek alkalmaznia, ami fokozza a Symantec idegen nyelv felismerési képességét. A végfelhasználó is beállíthatja azokat a nyelveket, amelyen levelet akar fogadni, illetve elutasítani. A Symantec a hatékonyság további növelésére nyelvspecifikus heurisztikát is alkalmaz a levélszemétnek az adott nyelvre jellemző karaktereinek elemzésénél.

A Symantec nem angol nyelvű szűrése mellett a Symantec Brightmail Probe Network (vizsgáló hálózat) 20 országból gyűjti a levélszemetet. A Symantec Brightmail logisztikai és működési központjaiban (BLOC) San Francisco-ban, Dublinban, Sydneyben és Tajpejben anyanyelvi elemzésre és feldolgozásra van lehetőség.

A Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0-ban található, csatolmányjellemzőket alkalmazó módszerrel a Symantec szűrőket tud létrehozni meghatározott, a vizsgáló hálózatban észlelt MIME csatolmányok (például egy bizonyos pornókép) alapján. A szervezetek ezekkel a csatolmányjellemzőkkel megvédhetők a gyakran jelentkező csatolmányoktól.

A Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 harmadik generációs URL-szűrői a végfelhasználók levélszemétre történő válaszolását megakadályozandó, a webes és a "mailto" URL-ek alapján is felismerik a levélszemetet. Ez a harmadik generációs módszer még több URL-álcázó eljárás felismerésére képes. Az URL-szűrők a Symantec Brightmail több milliónyi, csalinak használt, a levélszemét begyűjtésére internetszerte elszórtan telepített e-mail címből álló vizsgáló hálózatában észlelt URL-ek alapján készülnek.

A Symantec Brightmail Reputation Service (jó hírnév szolgálat) a szakmában máshol nem található előnyöket biztosít az ügyfeleknek. A Symantec Brightmail Reputation Service teljes egészében adatokra és viselkedésre építve, a feladó jó hírére alapozva ismeri fel a levélszemét küldőit, illetve a jogos levelezést. A Symantec Brightmail Reputation Service az e-mail forrásának jó hírnevét a Symantec Probe Networkből származó, valamint a Symantec által havonta szűrt, több mint 100 milliárd üzenetre vonatkozó, összegyűjtött információk felhasználásával állapítja meg. Ez a szolgáltatás a legmagasabb szintű védelem legalacsonyabb hibahatár melletti nyújtására képes. A lista óránkénti frissítése a szakma bármely más, jó hírnevet figyelő szolgáltatásánál gyorsabbá teszi. A 6.0 változat két új lista, a gyanús, illetve a biztonságos IP-k listájának alkalmazását teszi lehetővé az ügyfeleknek.

Hatékonyabb kezelés és vezérlés

A Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 újfajta kezelési lehetőségekkel bővíti a Symantec nagy elismerést aratott "állítsd be és felejtsd el" vezérlését. A Symantec többféle környezetben működő webes kezelőfelülete a rendszer állapotáról, az elkülönítőről, a szerver beállításairól, a jelentésekről, a naplózásról és még sok egyébről informálja az e-mailgazdákat.

A Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0-val a rendszergazdák a levélszemét elzárására, eltávolítására, és kivizsgálására vonatkozó vállalati szintű, belső és általános jogi követelmények megkülönböztetésével állíthatják be levélszemét-elhárító rendszereiket. Lehet olyan alapbeállítás, hogy az egész cégnél törlődnek a levélszemetek, a levélszemétgyanús levelek pedig elkülönítésre kerülnek. Az olyan szervezeteknél azonban, ahol az összes e-mailt tárolni kell egy bizonyos ideig, a felhasználók egy csoportja vagy a jogi osztályon valaki számára más beállítás is lehetséges, például az összes levélszemét, illetve levélszemétgyanús levél elkülöníthető.