Megújítja keresőszolgáltatását a Microsoft

Milkovits Gábor, 2004. július 2. 21:59
A Microsoft bejelentette, hogy a héten megújítja MSN Search internetes keresőszolgáltatását olyan változtatásokkal, amelyek együttesen az oldal eddigi legjelentősebb fejlesztésének számítanak.
A megújított szolgáltatás keretében a szolgáltatók egy egyszerűbb és áttekinthetőbb weboldalon, az eddiginél eredményesebben kereshetnek az interneten. Az új keresőprogram legfontosabb változtatása elődjéhez képest az, hogy jól láthatóan megkülönbözteti a keresés nyomán megjelenő, szponzorált találatokat a keresési kulcsszavakhoz szervesen kapcsolódó eredményektől. A Microsoft emellett elhatározta, hogy jelentősen, oldalanként 3 darabra csökkenti az előbbi kategóriába tartozó, fizetett találatok számát az MSN Search keresési eredményei között. A szoftveróriás ezáltal több millió dollár bevételtől esik el, a cég hosszú távú stratégiájában azonban kiemelkedő fontoságú törekvés az, hogy a felhasználók, különösen azok, akik az MSN weboldal rendszeres látogatói, az ő keresőprogramjukat használják a rivális Yahoo és Google helyett. Az új szolgáltatás tesztelése során a szoftveróriás állítása szerint 45 százalékkal nőtt a keresés hatékonysága, azaz a kiadott találatok ilyen arányban bizonyultak relevánsabbnak a keresés szempontjából, mint a korábbi változat esetében. A megújult szolgáltatás további előnyei közé tartozik, hogy a felhasználók egy legördülő menüből válogatva közvetlenül kereshetnek a Microsoft saját tartalmain, például híranyagokon vagy az Encarta enciklopédián belül is. A cég tervei között szerepel az ilyen jellegű tartalmak bővítése zenei fájlokkal, térképekkel és egyéb megoldásokkal.

A Microsoft MSN Search keresőszolgáltatása jelenleg a Yahoo Inktomi technológiáját alkalmazza, ám közleményük szerint már megtették az első jelentős lépéseket saját keresőtechnológiájuk használata felé is, amely teljesen függetlenítheti őket versenytársuktól. A hírre, miszerint belátható közelségbe került a Microsoft saját technológián alapuló keresőjének megjelenése, csütörtökön a Yahoo részvényeinek árfolyama 5,8, az Ask Jeevesé pedig 8,6%-ot zuhant a Nasdaq technológiai tőzsdén, miközben a Microsoft-papírok 7 centtel drágultak. Az MSN Search ma világszerte az internetes keresések 14,1%-át adja és ezzel az eredménnyel a 3. helyen áll a 43%-kal vezető Google és a 31%-kal 2. helyezett Yahoo mögött.