Erzsébetváros: Intelligens kerület építés Cisco IP telefóniával
forrás Prim Online, 2004. július 8. 13:27
Budapest VII. Kerület - Erzsébetváros - önkormányzata 2004.
novemberével új székházba költözik. Az irodaház hálózati informatikai
infrastruktúrájának kiépítéséhez a Cisco Systems hálózati eszközeit
választották. A projekt-tervezést, implementációt és a
rendszerintegrációs tevékenységet az LNX Hálózatintegrációs Rt., a
Cisco Systems Gold minősítésű partnere végezte.
“Erzsébetváros önkormányzata - az elektronikus kerület program keretében - elsőként teszi meg a szükséges lépéseket az intelligens kerület kiépítése, és hosszabb távon az elektronikus közigazgatás irányába. A fejlesztés célja, hogy az önkormányzati ügyintézésen túl egyéb szolgáltatásokat is nyújtson a helyi lakosságnak és a vállalkozásoknak. A rendszer kiépülte után ezen keresztül működtethető az önkormányzati ügyfélszolgálat, véleményt lehet kérni a helyi lakosságtól, de a hálózaton keresztül történhet majd akár a közüzemi számlák befizetése is. Az önkormányzat új székházában most kiépítésre kerülő konvergens hálózati infrastruktúra teremti meg ezen fejlesztések alapját.“ - mondta Hunvald György polgármester.
A Cisco által kínált technológiai megoldás egyik legfőbb előnye, hogy a végponttól végpontig terjedő IP-alapú infrastruktúra telepítésével nincs szükség külön hang- és adathálózat kiépítésére, hiszen a hangkommunikáció is az IP alapú hálózaton történik. Az egységes, konvergens hálózat az üzemeltetési és karbantartási költségek terén jelentős megtakarítást eredményez.
Az új irodaházba a kerületi önkormányzat mintegy 130 munkatársa költözik. Ők az IP telefónia nyújtotta értéknövelt szolgáltatások mellett élvezhetik a 100 Mbps sebességű helyi hálózat előnyeit is. Az erzsébetvárosi önkormányzat jelenlegi és új székházát VoIP hálózat köti össze, így a telefonhívások a belső hálózaton bonyolíthatók le. Az irodákban telepítésre kerülő IP telefonok „extension mobility” funkciójának köszönhetően az önkormányzat munkatársai - jelszavuk megadásával - bármely készülékről bejelentkezhetnek a hálózatba, és azt saját mellékükként használhatják, beleértve saját beállításaikat is.
A további fejlesztések részeként az Önkormányzat - az elektronikus kerület program keretében - tervezi egy IP alapú telefonos ügyfélszolgálati központ létrehozását, amelyhez a most kiépítésre kerülő IP telefónia rendszer kínálja az alapot. A Cisco IP telefónia lehetőséget teremt a későbbi intelligens ügyfélkapcsolati megoldások, a valós idejű web-együttműködés, valamint az email-es alkalmazások hatékony használatára. Segítségével az ügyfélszolgálati munkatársak azonnali választ adhatnak az ügyfelek érdeklődésére, a bonyolultabb kérdéseket pedig egyszerűen továbbíthatják az illetékesekhez.