A Microsoft július 11-én megnyitotta a Microsoft Worldwide Partner
Conference 2004 konferenciát nemzetközi iparági partnerei számára. A
rendezvény mottója a "Gyorsaság", melynek középpontjában az átdolgozott
Microsoft Partner Program első évben elért sikere és a program második
évében tapasztalható felgyorsulás áll.
A "Microsoft Worldwide Partner Conference 2004" július 11. és július 13. között került megrendezésre, a torontói Metro Toronto Convention Centre épületében. A világ minden tájáról 5500 üzleti és marketingvezető, értékesítési szakember és megoldástervező érkezett a rendezvényre.
A konferencia fő előadásait Allison Watson, a Microsoft nemzetközi partneri értékesítési és marketingcsoportjának alelnöke mellett a Microsoft több vezető tisztségviselője tartotta, a fénypont pedig Steve Ballmer vezérigazgató beszéde volt.
A Microsoft Partner Program újraindításának sikerén felbuzdulva a Microsoft a Megoldás Kompetenciákhoz szorosan kapcsolódó programokat és egyéb lehetőségeket fog bemutatni, amelyek révén a partnerek egyértelműen meg tudják határozni, és ki tudják alakítani az üzleti modelljüknek leginkább megfelelő - egy vagy több - megoldási szakterületet, ezzel pedig még nagyobb üzleti lehetőségekre tehetnek szert. Az elkövetkező év folyamán a Microsoft több területen is átalakítja a partnereket segítő tevékenységeit, így például a Microsoft és partnerei közös marketingjét, amely növeli az ügyfelek körében a keresletet és a kínálat ismertségét, valamint olyan új erőforrásokat és eszközöket hoz létre, amelyek még nagyobb összhangot teremtenek a Microsoft üzleti partnereinek világméretű ökoszisztémáján belül.
A 2004-es nemzetközi partnerkonferencia számos új kezdeményezésnek, partneri programnak, technológiának és terméknek jelenti első állomását:
- Nyitó előadásában Allison Watson bejelentette, hogy a Microsoft kibővíti partnerkapcsolatait és a lehetőségek körét: a 2005-ös pénzügyi évben 1,5 milliárd dollárról 1,75 milliárd dollárra emeli a partneri csatornára fordított forrásainak összegét. A beruházás megnövelésének eredményeképpen több dolgozó, több képzés és több támogatás áll majd a partnerek rendelkezésére. Watson azt is bejelentette, hogy a világ különböző részein tevékenykedő összes leányvállalat a Microsoft és partnerei által közösen végzendő, "partneren keresztül történő marketing" céljára fogják fordítani marketing-költségvetésük 35 százalékát.
- Sanjay Parthasarathy, a fejlesztői és platformváltási terület vállalati alelnöke számos, a szoftvergyártó cégeknek szóló új és kibővített üzleti és technikai segítőprogramot mutatott be. A Microsoft immár 20 éves tapasztalattal rendelkezik a független szoftverfejlesztői közösséggel ápolt kapcsolatok terén, és erre alapozva olyan programokat alakított ki, amelyek üzleti életciklusuk kritikus szakaszaiban nyújtanak segítséget a fejlesztőcégeknek, így például az architektúra elkészítése, a tervezés és a fejlesztés folyamán. A következő programokat jelentette be: Royalty Licensing Program (Jogdíjas licencprogram), ISV Buddy Program (Szoftverfejlesztői segítőprogram), MSDN szoftverfejlesztőknek, szoftverfejlesztői közösségi napok, szoftverfejlesztői bemutatók, Microsoft Windows hibajelentési szolgáltatás.
- Allison Watson jelentette be a Channel Builder nevű újdonságot is. Ez egy online eszköz és offline rendezvények kombinációja, amely módot ad a Microsoft partnereinek az együttműködésre és kínálatuk más Microsoft-partnerek körében történő népszerűsítésére. Watson kiemelte a Channel Builder legfontosabb előnyeit: hogy segít a szoftverfejlesztőknek kapcsolatot teremteni a rendszerépítőkkel, a rendszerintegrátorokkal, a disztribútorokkal, a viszonteladókkal és a többi szoftverfejlesztővel, elősegíti értékesítési csatornájuk kiépítését, további árbevétel-szerzési lehetőséget teremt számukra a többi Microsoft-partnerrel való együttműködés révén, továbbá új földrajzi területekre terjeszti ki üzleti tevékenységeik hatókörét.
- Előadása során Kevin Johnson, a nemzetközi értékesítési, szolgáltatási és marketingcsoport alelnöke átadta a Bayshore Solutions nevű Microsoft-partnercégnek a "Winning Customer Award" nevű díjat, elismerve ezzel a Bayshore Solutions kimagasló teljesítményét az olyan partnercentrikus megoldások terén, amelyek képessé teszik a vállalatokat és az embereket lehetőségeik teljes megvalósítására. A Bayshore Solutions innovatív, egyúttal pragmatikus szemlélettel törekszik ügyfelei szükségleteinek kielégítésére, új üzleti lehetőségek elnyerésére. Megosztja velük azokat a külső vizsgálatokból nyert adatokat, amelyek bemutatják a Microsoft Windows platform előnyeit a nyílt forráskódú szoftverekhez képest. A Bayshore Solutions módszerének eredményeképpen az ügyfelek úgy érzik, hogy tényeken alapuló informatikai döntéseket hoznak. Johnson hangsúlyozta, hogy a Microsoft továbbra is biztosítani fogja partnereinek azokat a tényadatokat, amelyekkel megválaszolhatják az ügyfelek körében a Linux kapcsán jelentkező kérdéseket.
- A Microsoft szolgáltatási tevékenységéért felelős vállalati alelnök, Rick Devenuti bejelentette a Microsoft Services Partner Advantage nevű konstrukciót, amely a legújabb a partnerek számára elérhető támogatási lehetőségek sorában. A Microsoft partneri közösségének sajátos szolgáltatási igényeit szem előtt tartva kialakított Microsoft Services Partner Advantage a szükségleteknek megfelelő méretű, egyedi támogatási konstrukciókat biztosít. Ennek keretében közvetlen hozzáférésre nyílik mód a Microsoft eszközeihez és belső erőforrásaihoz, amelyek révén a partnerek hatékonyabban végezhetik a Microsoft termékeire és technológiáira épülő fejlesztési, bevezetési és támogatási tevékenységüket.