A HP 2002 májusában a számítástechnikai ipar másik meghatározó
szereplőjével, a Compaqkal egyesült. Az eltelt több mint kétéves
időszakban a cégnél különös gonddal kezelték a márkaépítést is, melynek
bizonyítéka a Superbrands titulus elnyerése.
"Két sikeres csapat integrációja, két meghatározó piaci szereplő egyesítése az egész szakma figyelmét és érdeklődését felkeltette. A későbbi eredményes munka alapfeltétele mindenekelőtt a belső rendszerek, üzleti modellek, szervezetek kiépítése volt, de a márkaépítésre is nagy hangsúlyt kellett fektetünk" - mondta Mezriczky László, a HP Magyarország marketingkommunikációs igazgatója.
A tudatos márkaépítés a cégegyesülés után azonnal megkezdődött. A cél az volt, hogy a két világmárka integrációja mielőbb egyértelműen megtörténjen és egy névként, méghozzá HP-ként maradjon meg a köztudatban. A folyamat elején az anyavállalat először a termékportfolió tisztítása során kezdte el a HP-t, mint brand egységes megjelenítését.
"Elsősorban a Compaq nevet kellett átalakítani, így vált a név világszerte subbranddé, vagyis olyan almárkává, amely a HP mellett, mint termékkategória megjelölése szerepel tovább. Majd következett a nehezebb feladat: a HP márka újra pozícionálása. Ez nem jelentett mást, mint hogy a formai változásokon túlmenően tartalmilag is új irányt kellett találni, melyet azóta is folyamatosan fejlesztünk" - fejtette ki a marketingkommunikációs igazgató.
A HP nemcsak Magyarországon nyerte el a szakmai zsűri elismerését. A világ 160 országában működő informatikai cég világszínvonalat képviselő számítástechnikai eszközei, magas színvonalú tudományos kutatások, felsőoktatási együttműködései révén a legkorszerűbb módszerekkel segíti a közép- és felsőoktatást, továbbá közismerten aktív művészeti, sport és egészségügyet érintő társadalmi tevékenységekben, mostanra magáénak tudhatja a marketing szakma sikerét is.