A keresőkhöz csatolt reklámok drágulása várható

Kiss Ádám Zoltán, 2004. július 20. 23:09
Az online reklámfelületre vágyó megrendelőknek a jövőben várhatóan egyre többet kell fizetniük a keresők eredményeihez csatolt hirdetésekért, mivel a keresők piacán lassuló bővülés várható, ám egyre több a megrendelő, és ez együtt árfelhajtó hatású.
A Nielsen/NetRatings piackutató csoport felmérése szerint a keresések számának lassuló mértékű emelkedésével lehet számolni. Érdekes módon az egyre kifinomultabb kapcsolt hirdetési technikák a jelenleginél bővebb keresleti piacot alakítanak ki. Ilyen például a Google új rendszere, mely nem a vállalatokra bízza a kulcsszavak megadását, hanem átvizsgálja a tevékenységi kört, és cég weboldalát, és maga állít össze egy hatékonyabb listát. Az ilyen megoldások jobb találati arányt eredményeznek, ami egyben azzal jár, hogy a még inkább vonzza a megrendelőket. Mivel azonban közben nem arányosan bővül a fórum, amin a hirdetés megjelenik, nagyon valószínű, hogy jelentős kereseti piac alakul ki és emelkednek a hirdetési árak.