A San Francisco-i Blinkx a mára külön iparággá duzzadó keresőpiac
lehető legnagyobb részét próbálja megszerezni ingyenes keresőjével,
mely automatikusan tanuló algoritmusokra épül.
A termék animált bemutatójával együtt a vállalat weboldalán (
http://www.blinkx.com/overview_us.php#) elérhető kereső elemzi a keresendő kifejezéshez kapcsolódó anyagok tartalmát a felhasználó gépén, és ezzel képes hatékonyan pontosítani az eredmények listáját. A megoldást kommentálva Kathy Rittweger, a cég társalapítója elmondta, hogy tapasztalataik szerint az emberek akkor fordulnak egy keresőhöz, ha kifejezetten kutatnak valami után, így a tárgyhoz szorosan nem kapcsolódó, de esetleg érdekes eredmények másodrendűek.
A Blinkx másik újdonsága, hogy figyeli a felhasználó leütéseit, és a vizsgált oldalakat, így könnyebben képes naprakész maradni, és ritkábban fordul elő a például a nagy vetélytárs Google-nél gyakran tapasztalható jelenség, hogy egy eredményre kattintva azt tapasztaljuk, hogy az oldal már régen megszűnt. Szintén fontos vonás, hogy a Blinkx 200 média-fájltípusban képes keresni, beleértve a Word, Excel, PowerPoint és Acrobat PDF formátumokat, sőt a videofájlokat is. A vállalat szerint az éppen most készülő következő változat már a felhasználók merevlemezein, és hálózatba kötött gépeken is képes lesz keresést végrehajtani.