Japán üzletének romlása ellenére is jó negyedévet zárt a Vodafone
MTI Sajtóadatbank, 2004. július 27. 09:01
A brit Vodafone Group Plc. a várakozásokat felülmúló módon 3,1 millió
új előfizetőre tett szert pénzügyi évének első negyedében. Japán
leányvállalata viszont fennállásának egyik legrosszabb negyedévét zárta.
A japán kisebbségi résztulajdonosok kivásárlásával összefüggésben további 2,7 millióval gyarapodott a Vodafone előfizetőinek a száma, így az összesen 139,2 milliót tesz ki. Az akvizícióval járó gyarapodást leszámítva az előfizetői szám 2,1-2,3 milliós növekedését jelezték előre külső elemzők.
Az egy előfizetőre eső átlagos éves díjbevétel (ARPU) öt font-sterlinggel 314 fontra emelkedett Nagy-Britanniában, egy euróval 362 euróra Olaszországban, de 2330 jennel 78365 jenre esett Japánban, míg egy euróval 309 euróra emelkedett Európa legnagyobb nemzeti piacán, Németországban.
A Japánban elszenvedett visszaesés nem lepte meg a piaci elemzőket és nem is várnak javulást mindaddig, amíg a Vodafone be nem vezeti harmadik generációs szolgáltatásához megfelelő mennyiségben az alkalmas készülékeket. A bevétel csökkenése egyben az általában kevésbé jövedelmező feltöltő kártyás előfizetők arányának a gyarapodását is tükrözi.
A Vodafone saját bevallása szerint kilenc millió előfizetővel rendelkezik Vodafone Live multimédiás szolgáltatására. Az idén magas egyszámjegyű százalékos növekedési ütemet kíván elérni szerves növekedési ütemén belül a multimédiás előfizetők arányában.
Nagy-Britanniában nettó 132 ezerrel nőtt a Vodafone előfizetőinek a száma, ami így 14,2 milliót tesz ki, hét százalékkal többet mint a tavalyi első negyedévben. Díjbevétele 14 százalékkal emelkedett a tavalyihoz képest. Németországban 462 ezer előfizetővel gyarapodott az ügyfélbázis és így 25,5 millióra duzzadt. A díjbevétel hét százalékkal emelkedett éves bázison, holott a gyarapodás jórészt alacsony díjfizetési átlaggal rendelkező előfizetőkből állt össze. Olaszországban 205 ezerrel nőtt az előfizetők száma és 10 százalékkal a díjbevétel. Japánban ezzel szemben, ahol 77 ezerrel nőtt az előfizetői bázis, hat százalékkal alacsonyabb díjbevételre tett szert a Vodafone mint tavaly az első negyedévben.
Az idei év legnagyobb kihívása a Vodafone számára, hogy képes legyen bemutatni a piac számára képességét a Japánban elszenvedett visszaesés megállítására.