"Designed for life": A Siemens mobile új márkastratégiát vezet be
forrás Prim Online, 2004. július 28. 10:45
"Designed for life" címmel a Siemens mobile új márkastratégiát
hirdetett meg. Az új stratégia középpontjában a márka klasszikus
értékei, azaz a különlegesen jó minőség, az ötletes technika és a
kiemelkedő színvonalú design állnak. Ezek az értékeket jelennek meg az
időtlenséget és letisztultságot sugárzó vizuális elemek használatában
is. Mindezek célja, hogy a Siemens mobile tovább erősítse a világ
vezető mobilgyártói között elfoglalt helyét.
Napjainkban rengeteg mobiltelefon közül választhatnak a vásárlók, ezért a versenytársaktól való megkülönböztethetőség kulcsfontosságú a gyártók számára. Ezt célozza meg az újonnan bevezetett „Designed for life” stratégia, amely a Siemens telefonok kiemelkedő minőségét, az innovatív formatervezést és a ötletes technikai megoldásokat állítja a középpontba.
A felmérések szerint a vásárlók évek óta a Siemens mobiltelefonjait tartják a legmegbízhatóbbnak. Ezt bizonyítja az is, hogy a tekintélyes német Telekom Handel című lap olvasói három éve folyamatosan a Siemens telefonjait szavazták meg a legmegbízhatóbbnak, emellett 2003-ban a Connect című lap olvasói között is a Siemens volt az első helyezett a minőség és megbízhatóság kategóriákban.
A design szintén kulcsszerepet tölt be a Siemens termékfejlesztésében. A felmérések szerint a Siemens vásárlók 52 százaléka azért választotta ezt a telefont, mert tetszik nekik a készülék kialakítása. A Siemens mobiltelefonok kialakításán hat ország negyven formatervezője dolgozik, s munkájuk sikerét a cég készülékei által elnyert formatervezési díjak is kiválóan bizonyítják.
A Siemens az úttörő technikai megoldásokban is az élen jár. A cég volt az első gyártó, amely bevezette az elcsúsztatható előlapos megoldást SL10 nevű telefonjával 1997-ben. Hasonló szisztéma alapján működik a nagy sikerű SL55 ékszertelefon, és ezt a hagyomány folytatja a júniusban bemutatott új SL65 is, amely szeptemberben kerül a magyar piacra. A Siemens által folytatott innovációs program lehetővé teszi a cég fejlesztői számára, hogy új, kreatív megoldásokat kísérletezzenek és próbáljanak ki. Ilyen például a 2004-es CeBIT-en is bemutatott PenPhone vagy a virtuális billentyűzet. A Siemens mobile a világ negyedik legjelentősebb mobiltelefon-gyártója, 2003-ban 8,4 százalékos piaci részesedést ért el.