Xerox: részvényenként 21 cent nyereség
forrás Prim Online, 2004. július 29. 16:26
A Xerox Corporation bejelentette második negyedéves nyereségadatait,
melyek jól tükrözik a vállalat folyamatos üzleti sikerét. A vállalat
tájékoztatása szerint 2004. II. negyedévében 1 részvényre 21 cent
nyereség jutott. Az elmúlt negyedévben jelentős üzletek születtek a
nagyvállalatokat megcélzó szolgáltatási ajánlatokból, míg a színes
technológia és a közepes termelékenységű fekete-fehér rendszerek
eladásai a berendezés értékesítés növekedéséhez járultak hozzá. A Xerox
a korábban tervezettnél nagyobb éves nyereségre számít.
"Az új rendszerek és a specializált szolgáltatások iránti kereslet, valamint a hatékony kis- és nagyvállalati dokumentumkezelő megoldásokra összpontosító üzletpolitika a rugalmas készpénzgeneráló üzleti modellel társítva ismét várakozásainkat felülmúló negyedéves eredményekhez vezetett" - nyilatkozta Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.
A negyedév során a berendezések értékesítéséből származó összes bevétel mintegy kétharmada az elmúlt két évben bevezetett termékekből származik, ami világosan mutatja a Xerox beruházási stratégiájának piaci sikerét. A berendezések értékesítéséből származó árbevétel 5%-kal nőtt a második negyedévben, amely érték egy 2 százalékpontos árfolyamnyereséget is tartalmaz. A negyedév teljes árbevétele 3,9 milliárd dollár volt, amely az előző év azonos időszakához képest 2%-os visszaesést mutat, beleértve egy 2 százalékpontos árfolyamnyereséget is. Az árbevétel növekedését továbbra is hátrányosan érintette a vállalat régebbi, analóg termékeiből származó kellékanyag, szerviz és egyéb bevételek (post-sales revenue = értékesítés utáni bevételek) csökkenése. Ezenkívül a gyengén szereplő dél-amerikai piac is jelentősen kihatott az értékesítés utáni bevételek és a teljes árbevétel alakulására.
A vállalat célzott növekedési területein (digitális irodai és nagyteljesítményű termékek és kapcsolódó, szolgáltatások) a teljes második negyedéves árbevétel az előző év ugyanezen időszakának árbevételéhez képest 4%-kal nőtt, és így jelenleg a cég teljes árbevételének mintegy 73%-át teszi ki.
A Xerox növekedési stratégiájának fő hajtóerejét jelentő színes nyomtatókból származó második negyedéves bevétel 17%-kal nőtt, ami azért fontos, mert a nyomatszám növekedésével együtt emelkedik a színes berendezésekkel kapcsolatos értékesítés utáni bevételek volumene is. A színes berendezések értékesítéséből származó árbevétel jelenleg a Xerox teljes árbevételének 25%-át teszi ki.