Acer-notebook: vezető helyen az EMEA régióban
forrás Prim Online, 2004. augusztus 10. 20:04
Az IT-piaci adatok azt mutatják, hogy a teljes számítógéppiac az EMEA
régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 2004. második negyedévében
átlagosan 20%-os növekedést mutatott 2003 azonos időszakához képest.
Ebben a környezetben az Acer megerősítette pozitív növekedési ütemét
60%-os növekedésével 2004. második negyedévében.
Az Acer kiváló eredményeket ért el a notebook-szegmensben a 68,6%-os éves növekedésével (2003 és 2004 második negyedévét összehasonlítva), így 2004. második negyedéves 16,0%-os piaci részesedésével biztosította vezető helyét az EMEA régióban.
A notebook szegmensben 16,7%-os piaci részesedésével az Acer megerősítette vezető pozícióját Nyugat-Európában és jelenleg első helyen áll: Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, Csehországban, Belgiumban, Görögországban és Szaúd-Arábiában. Szintén a notebook szegmensben az Acer második Portugáliában, Ausztriában, Dél-Afrikában, Magyarországon, illetve harmadik Franciaországban, Hollandiában, Svédországban és Svájcban.
2004 második negyedévében az Acer megerősítette vezető pozícióját Olaszországban a kliens PC piacon 21,2%-os piaci részesedésével, amely erőteljes, 29,7%-os éves növekedést jelez. A notebook szegmensben az Acer megerősítette és fenntartotta abszolút vezető helyét 33,1%-os piaci részesedésével (30,6%-os éves növekedés). Végül, az asztali számítógépek piacán, mely 14%-os növekedést mutatott Olaszországban, az Acer Olaszország megőrizte második helyét 2004 második negyedévében, azzal hogy 12,4%-ra emelte piaci részesedését és 27,9%-os éves növekedést ért el.
Németországban, ahol a teljes számítógép-piac17,5%-kal nőtt, az Acer rendkívül jó eredményt ért el 93,4%-os növekedésével, mellyel több mint 8%-os piaci részesedést szerzett. Az Acer megerősítette vezető pozícióját a notebook szegmensben is 15,4%-os piaci részesedésével, és 101,1%-os növekedésével, szemben a teljes notebook-piac 25,6 %-os növekedésével.
Franciaországban a piac összesen 30%-os növekedést mutatott. Az Acer Franciaország kihasználta a kedvező piaci körülményeket és 72,9%-os éves növekedést regisztált, ami a piac növekedésének a kétszerese, és így a teljes piaci részesedése 2004 második negyedévében elérte a 4,7%-ot. A notebook szegmensben az Acer 82,9%-os növekedést ért el 2004 második negyedévében, és 10,6%-os piaci részesedésével a harmadik helyen áll.
Spanyolországban az Acer ismét jó eredményt ért el: második helyen áll a teljes személyi számítógép piacon (12,2%-os piaci részesedéssel 2004. második negyedévben, mely 74,2%-os éves növekedésnek felel meg), és magabiztosan tartja vezető helyét a notebook szegmensben 2004. második negyedévi 28,9%-os piaci részesedésével (100,8%-os éves növekedés). Portugália szintén pozitív eredményeket hozott: az Acer biztosította második helyét a notebook szegmensben 2004 második negyedévében 16,4%-os piaci részesedés érve el, ami 285,1%-os éves növekedésnek felel meg.
Nagy-Britanniában érződik a hatása, hogy az Acert újjászervezték: negyedik helyet ért el (8,4%-os 2004. második negyedévi piaci részesedéssel) a notebook piacon, az éves növekedése pedig 91,4% volt, ami háromszor több, mint a piac átlagos növekedése.