IDC roadshow: Az outsourcing szerepe Kelet-Közép-Európában
forrás Prim Online, 2004. augusztus 10. 16:08
A 2004-es Outsourcing Roadshow megszervezésével az IDC CEMA fórumot
kíván teremteni az informatikai és üzleti folyamatok kihelyezésében
rejlő előnyök megvitatására. Szeptembertől novemberig hat regionális
központban lesz megrendezve a konferencia-sorozat. (Bécs, Budapest,
Varsó, Zágráb, Moszkva, Prága). 2004. szeptember 30-án a Corinthia
Hotel Aquincumban kerül sor a budapesti állomásra. Az IDC elemzőinek
vitaindító előadásait regionális és helyi partnerek prezentációi
követik a programban. A résztvevők megtudhatják, miként kényszeríti rá
az egyre élesebb verseny a régió vállalatait arra, hogy erőforrásaikat
üzleti alapfolyamataik köré koncentrálják, és hogyan válhat az
outsourcing az átalakulás szerves részévé.
„A közép-európai szervezetek egyre inkább felismerik a külső támogatás szükségességét, és ezzel párhuzamosan a tanácsadó cégekbe vetett bizalmuk erősödése is megfigyelhető” - mutat rá Vladimir Kroa, az IDC CEMA programmenedzsere. „E trend előrehaladásával egyre kézzelfoghatóbbá válnak majd a belső folyamatok tényleges költségei, ez pedig az outsourcing-piac további erősödéséhez vezet." Az IDC kutatási eredményei szerint a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Lengyelországban 2008-ig évente átlagosan 20,9 százalékos növekedés várható az informatikai erőforrás-kihelyezésre fordított kiadások terén. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a vállalatok külső szolgáltatókra bízzák üzleti folyamataik némelyikét (pl. az ügyfélszolgálati call center üzemeltetését vagy a bérszámfejtést). „Az informatika és az üzleti folyamatok kapcsolatának komplex jellege szintén növeli a keresletet az outsourcing iránt” - vélekedik Vladimir Kroa. „Fontos, hogy rávilágítsunk, miként lehet a leghatékonyabban elvégezni ezeket a feladatokat.”
Pontosan ezért döntött az IDC úgy, hogy az idén a kelet-közép-európai régióban is megrendezi Outsourcing Roadshowját. A konferenciákon a szervezet helyi partnerei is beszámolnak majd a térség egyes outsourcing-piacaira jellemző, egyedi tapasztalatokról. A rendezvénysorozat minden állomása értékes találkozási lehetőséget tartogat a vállalati szféra informatikai és műszaki vezetői, operatív igazgatói és középvezetői, valamint a szolgáltatócégeknél és a végfelhasználó szervezeteknél dolgozó outsourcing-szakemberek számára.
Az erőforrás-kihelyezés új módszerei és stratégiái mellett az előadások a kelet-közép-európai végfelhasználói szervezetek szükségleteinek kielégítése szempontjából optimális outsourcing-szemléletet is felvázolják. A roadshow feltárja, milyen mértékig képes átvenni egy outsourcing-szolgáltató a belső rendszerek és folyamatok kezelését, bemutatja a kivitelezéshez szükséges világos és haladó szemléletű átállási tervet, azonosítja az outsourcing-szolgáltatókkal folyatott együttműködés kommunikációs csatornáit, behatárolja a felszabadult erőforrások hasznosításának lehetőségeit, és képet ad a tartós sikert garantáló partnerkapcsolati modellekről.
A roadshow állomásai az outsourcing fontos területeit állítják a középpontba:
az informatikai szolgáltatások kihelyezését,
a hálózati és az asztali gépes környezet kihelyezését,
a web hosting és rendszerinfrastruktúra-szolgáltatások igénybevételét,
az alkalmazás-kezelési és rendszerarchitektúra-hozzáférési szolgáltatások hasznosítását, valamint
az üzleti folyamatok kihelyezését.
Szeptembertől novemberig a roadshow a következő városokban áll meg:
Bécs Szeptember 22
Budapest Szeptember 30
Varsó Október 7
Zágráb Október 21
Moszkva November 18
Prága November 30