Eközben Európa azon 11 országában, ahol az
anyavállalat a UnitedGlobalCom Europe Inc. (UGBE) szélessávú internet szolgáltatást
működtet, a növekedés mértéke csupán 40 százalékos volt, vagyis az előfizetők
hazai gyarapodása meghaladja az európai átlagot - tette hozzá Szabó Ervin.
Szűcs László, a cég sajtókapcsolati igazgatója
azt közölte, hogy az elmúlt években végrehajtott fejlesztések nyomán a
társaság, immár 16 nagyvárosban 600 ezer háztartás számára teszi lehetővé a szélessávú
internet-kapcsolatot. Mindennek nyomán, az összes hazai távközlési
hálózatüzemeltető (kábeltelevízió, vezetékes telefon) közül a legnagyobb
arányban a UPC ügyfelei fizetnek elő szélessávú internet szolgáltatásra. Míg a UPC
esetében ez az arány 8 százalék, addig, például a MATÁV-nál nem éri el az 5
százalékot és az Invitel területén is csupán 5 százalékos - közölte az igazgató.
Arról is beszámolt, hogy a társaság, amely 1998
decembere óta, mintegy 350 millió dollár értékű beruházást hajtott végre Magyarországon,
immár 60 településen, 700 ezer háztartás számára nyújt kábeltelevíziós
szolgáltatást. Az anyavállalat UGBE, Európa 11 országában, több, mint 8 millió
előfizetővel áll kapcsolatban. A UPC Magyarország Kft. az elmúlt évben, mintegy
26 milliárd forintos árbevétel mellett 1.56 milliárd forintos nyereséget ért
el, ami az adózást követően 1.7 milliárd forintos negatív eredményre változott.
Az árbevétel, mintegy 4 milliárd forinttal
haladta meg a 2002. évi, közel 22.2 milliárd forintos forgalmat, amikor viszont
az adózás utáni profit 1.52 milliárd forint volt - közölte Szűcs László. A cég
idei üzleti tervében szereplő adatok egyelőre nem publikusak.