Kommunikáció a sajtóval
forrás Prim Online, 2004. augusztus 18. 12:06
Fizetőssé tette szolgáltatásait a PResscenter, hazánk meghatározó
online PR központja. A cég vezetése azzal indokolta a lépést, hogy a
rendszerben már kellő
számú felhasználó és regisztrált ügyfél gyűlt össze ahhoz, hogy a
kimaradás érzése fogja el azokat, akik még nem használják azt.
Kérdés természetesen, hogy a jelenlegi ügyfelek hogyan reagálnak majd a lépésre, és a cég képes lesz-e további ügyfeleket toborozni, akik hajlandóak megfizetni a havidíjat, mely egyébként igen mérsékeltnek mondható. (Éves díjcsomag választása esetén a szerződött partnerek havi nettó 4 ezer forintért küldhetnek ki korlátlan számú sajtóközleményt, az eseti kiküldés díja nettó 15 ezer forint.)
A PResscenter szolgáltatásának lényege egyszerű: a sajtóközlemények jussanak el minden egyes e-mail címmel rendelkező újságíró számára automatikusan, azonnal és testre szabva.
Hasonló szolgáltatást kínál a Magyar Távirati Iroda is az MTI OTS Cégvonalon keresztül, azonban jóval drágábban. (Egy, maximum 1800 karakteres közlemény kiküldése kerül nettó 29 ezer forintba.)
Mindkét cég szolgáltatásának lényege, hogy díjazás ellenében továbbítja a szerződött partnerei által kiadott sajtóközleményeket, különbséget jelent viszont, hogy a PResscenter rendszerében az újságírók beállíthatják, milyen iparágból szeretnének sajtóközleményeket fogadni, így a szolgáltatást igénybe vevő vállalatok nem terhelik felesleges információkkal a sajtó munkatársait.
A PResscenter alacsony díjszabásának indoka, hogy a cég vezetése szeretné, ha szolgáltatásuk elérhető lenne minden vállalat számára, mely kommunikálni kíván a sajtóval. A cég célja, hogy létrejöjjön hazánkban egy olyan online pr adatbázis, mely teljes körűen tartalmazza a magyarországi vállalatok sajtóközleményeit, így valóban számot tart a sajtó munkatársainak érdeklődésére.