Az Amazon megvásárolta a legnagyobb kínai internetes áruházat
Milkovits Gábor, 2004. augusztus 21. 13:55
Az amerikai Amazon 75 millió dollárért megvásárolta a legnagyobb kínai online áruházat, a Joyo.com-ot.
A világ legjelentősebb internetes kereskedelmi vállalkozása már hónapok óta tervezte a kínai befektetést, amelynek elsősorban hosszú távú előnyei lehetnek a társaság számára. Kína a felhasználók száma alapján már ma is a világ második legnagyobb internetes piaca - az év végére 111 millió internetezővel számolnak -, elemzők szerint pedig az ország online kereskedelmi forgalma 2005-ben elérheti a 16 milliárd dollárt. Az Amazon a Google, a Yahoo és az eBay után a negyedik nagy amerikai internetes cég, amely jelentős befektetést eszközöl a távol-keleti ország dinamikusan növekvő piacán.
A Joyo-t 2000-ben alapították és elsősorban könyvek, hanghordozók és játékok internetes kereskedelmével foglalkozik. A folyamatosan komoly árengedményeket kínáló oldal népszerűsége nagyban megugrott 2003-ban, amikor a SARS járvány következtében kitört pánik miatt több millió kínai a zsúfolt üzletek helyett az online vásárlást választotta.