IDC: a SAS vezeti a marketing automatizálási szoftverek piacát

Kovács Attila, 2004. augusztus 28. 10:10
Az IDC elemző cég tájékoztatása szerint a bevételeket tekintve a SAS vezeti a marketing tevékenységet automatizáló szoftverek piacát.
A “Worldwide Marketing and Sales Automation Applications 2003 Vendor Shares: Mixed News for Vendors" elnevezésű IDC tanulmány részletesen elemzi a 2001-2003 közötti évek marketing- és értékesítés-automatizáló alkalmazásainak piacát, tartalmazza a különböző szállítók - 2003 évi bevételi és piaci részesedési adatokkal bővített - kompetitív elemzését, valamint a piacvezető szállítók részletes bemutatását. A jelentés kitér a legsikeresebb szállítók jövőbeni eredményességét legnagyobb valószínűséggel befolyásoló fontosabb körülményekre is.

Az IDC becslése szerint a marketing tevékenységeket automatizáló szoftveralkalmazások piaci forgalma 2004-ben eléri az 1,49 milliárd dollárt. A jelentés szerint a SAS piaci részesedése a többi gyártó hasonló adatát megelőzve jelenleg 7,9 százalék, míg a 2003. évi bevétele elérte a 117,3 millió dollárt. A SAS bevételének 24,1 százalékos növekedése messze meghaladja a piac egészének 1,4 százalékos bővülését. Az IDC jelentése a SAS-ról a következőket írja. A SAS Institute a marketing üzletbe jelentős adatelemzési és adatkezelési tapasztalattal érkezett, és ez marketing automatizálási szoftverén is megmutatkozik. A nem statisztikusoknak készült alkalmazások esetében az egyik központi kérdés, hogy milyen mértékben célszerű integrálni a bonyolultabb adatelemzési funkciókat. Csekély mértékű integráció esetén a felhasználó esetleg kénytelen lesz más szoftvereszközt segítségül hívni kérdései megválaszolásához. Míg ha túlságosan sok fejlett funkciót tartalmaz a termék, fennáll a veszélye, hogy a felhasználók úgy vélik majd, atomtudósnak kell lenniük ahhoz, hogy a szoftver használják, így egy sor adatelemzési funkciót inkább figyelmen kívül hagynak. A SAS úgy oldotta meg ezt a kérdést, hogy nagy gonddal tanulmányozta a felhasználók igényeit és problémáit, és a bonyolultabb funkciókat egymással összekapcsolt táblázatos és grafikus szoftverelemekkel igyekezett érthetővé tenni. A SAS marketing automatizálási megoldásának szerves része az üzleti adatelemzési és a metaadat-kezelési funkció, valamint az Enterprise Miner adatbányászati eszköz.