A brit reklámfelügyelet szerint megtévesztő a Microsoft "Linux" reklámja
Milkovits Gábor, 2004. augusztus 26. 19:02
A brit reklámfelügyelet (ASA) megtévesztőnek találta a Microsoft
reklámját, amelyben Linuxot drágábbnak tünteti fel saját Windows
operációs rendszerénél, ezért a hirdetés kiigazítására szólította fel a
szoftveróriást.
A hetilapokban és folyóiratokban megjelent Microsoft reklámkutatási eredményekre hivatkozva azt állítja, hogy a szervereken alkalmazott Linux rendszer több mint tízszer drágább, mint a konkurens Windows Server 2003. Kampányukban azonos célú és igényeket kielégítő fájlkiszolgáló alkalmazások költségeit hasonlították össze, ám az ASA szerint a hirdetés félrevezető, mert az említett kutatás során a két szoftvert eltérő hardveren futtatták. A Linuxos kísérlethez ugyanis két z900-as mainframe processzort, míg a Windows rendszernél két 900 MHz-es Intel Xeon lapkát alkalmaztak. Az ASA úgy ítélte meg, hogy a Linux próba esetében történt költségesebb hardverválasztás befolyásolhatta a vizsgálat eredményét, ezért a Microsoftot a reklám megváltoztatására szólították fel.
A nyílt forráskódú Linux operációs rendszer eredendően ingyenes, ám több szoftvercég is felhasználja egyes elemeit kereskedelmi forgalomba kerülő szoftvertermékeinél.