Kevesebbet néznek tv-t a videojátékosok Amerikában
Milkovits Gábor, 2004. augusztus 29. 19:02
Egy a közelmúltban Amerikában készített felmérés szerint a rendszeresen
számítógépes, konzolos, vagy mobil videojátékokat játszók közel fele
kevesebbet nézett tv-t tavaly, mint előtte, vagy pedig idén csökkenti
majd az azzal töltött időt.
A "Ziff Davis Digital Gaming in America" elnevezésű felmérés megerősíteni látszik a televíziós iparág egyes szereplőinek azokat a félelmeit, amelyek szerint a digitális képi szórakoztató termékek elvonhatják a fiatalokat a tv-képernyők elől. Az eredmények szerint a játékosok 26%-a kevesebbet nézett tv-t tavaly, mint korábban, másik 20%-uk pedig ebben az évben tervezi, hogy ritkábban fog leülni a műsorokat sugárzó képernyő elé. A felmérést egyébként, amelyet ezer Amerika-szerte véletlenszerűen kiválasztott ember körében végeztek májusban és júniusban egy másik érdekes eredményt is hozott, mégpedig azt, hogy a megkérdezettek fele rendszeresen játszik mobiltelefonos játékokat is, heti 4,4 órás átlagban.
Tavaly nagy vihart kavart a Nielsen Media kutatása, amelyben arról számoltak be, hogy a 18 és 34 év közötti korosztály 7,7%-kal kevesebbet nézett tv-t, mint egy évvel korábban. Később a magas számot felmérési módszerük megváltoztatásával magyarázták, amit alátámaszthat az is, hogy idén már csak 3%-os csökkenésről számoltak be.