A Tiscali eladja svédországi cégét a Lycosnak
MTI Sajtóadatbank, 2004. augusztus 31. 09:50
Az olasz Tiscali, Európa második számú internetszolgáltatója 13 millió
euróért eladja svédországi leányvállalatát a Lycos Europe svédországi
cégének, a Spray Networknek.
A svéd vállalat eladása - amit a versenyhatóságoknak még jóvá kell hagyniuk - a Tiscali negyedik ilyen ügylete az elmúlt három hétben. Az eladásokból a Tiscali összesen 71 millió euróhoz jut abból a 250 millióból, amire szüksége van 2005 végéig.
A Tiscali kivonulását fontolgatja néhány, nem kulcsfontosságú piacról: Ausztriából, Norvégiából, Svédországból és Dél-Afrikából, hogy csökkentse tartozását.
A Tiscali tavaly 21 százalékkal 902,7 millió euróra növelte nettó forgalmát. Adó előtti veszteségét 215,8 millió euróra sikerült csökkentenie a 2002-es 504,9 millióról. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 74,7 millió euróra nőtt a 2002-es 1 millió euróról. A Tiscalinak tavaly 7,8 millió szerződéses ügyfele volt, ebből 840 ezer szélessávú szolgáltatásra szerződött.
Idén a cég 30 százalékos forgalomnövekedésre számít, 1,2 milliárd euróra, és a forgalom tíz százalékának megfelelő összeget fordít beruházásokra. 2008-ra úgy számol, hogy világszerte 5 millió ADSL előfizetője lesz.
A Tiscali hétfőn 2,35 euró volt a milánói értéktőzsdén, 0,60 százalékkal drágább a pénteki, 2,34 eurós zárónál. Hétfőn 2,35 eurón nyitott, ötvenkét hét alatt 57,58 százalékkal csökkent, 6,09-2,12 euró között mozgott.