Nyolc új hordozható lejátszót dob piacra év végéig a Creative

Milkovits Gábor, 2004. szeptember 2. 21:05
A szingapúri székhelyű Creative, amely az Apple fő versenytársa a hordozható zenei lejátszók piacán bejelentette, hogy még az idén megduplázza ilyen jellegű termékeinek számát.
A lépés azt jelenti, hogy az év végéig további nyolc, összesen tehát tizenhat hordozható mp3 zenei lejátszót fog forgalmazni a Creative, köztük a jelenleg legnépszerűbb Apple iPod fő riválisának tartott Zen készüléket. Az ágazatban jelenleg az Apple a piacvezető 17%-kal, őket követi a Creative az idei második negyedéves adatok szerint 10%-os részesedésével. A Creative egyébként, a Microsoft támogatásával és szoftverével forgalomba hozott már egy álló-, és mozgóképek lejátszására is alkalmas hordozható készüléket, a szoftverrel azonos, Portable Media Center néven. Sim Wong Hoo, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy mindegyik új termék eltérő formatervezéssel, funkciókkal, tárolókapacitással és színnel rendelkezik majd annak érdekében, hogy minél szélesebb vásárlóközönséget tudjanak meghódítani. További részletekbe nem bocsátkozott az új lejátszókat illetően, ellenben azt nyilatkozta, hogy szerinte, míg tavaly a digitális kamerák piaca volt a leglátványosabb eredményeket produkáló terület a fogyasztói elektronikai iparágban, addig idén a hordozható zenei lejátszóké az elsőség.

A Creative számítógépes hangkártya-üzletágának hanyatlásával egyre inkább a gyorsan növekvő lejátszó-piacra koncentrálja erőfeszítéseit. Nem titkolt céljuk a vezető pozíció megszerzése a területen, amelynek érdekében, Sim elmondása szerint, "könyörtelenek lesznek".