CokeStation: világújdonság a Coca-Cola Magyarország fejlesztésében

forrás Prim Online, 2004. szeptember 3. 08:35
A Coca-Cola Magyarország a világon elsőként mutatta be új technológiai fejlesztését, az innovatív, interaktív CokeStationt.
A hagyományos Coca-Cola automaták helyébe lépő CokeStation újdonsága az érintőképernyős vásárlás, és a szórakoztató, egyedi, informatív, humoros tartalomszolgáltatás. A CokeStation segítségével küldhetünk "Freecard"-ot, készíthetünk magunkról képet a testre szabott háttér kiválasztásával, letölthetünk csengőhangot, mobiljátékokat. Mindezeket azonnal elküldhetjük emailben vagy multimédiás telefonokra MMS-ben. Az

A folyamatosan fejlődő rendszer előnye, hogy összes eleme - minden egyes CokeStation - tartalmában, felépítésében a környezethez egyedileg igazítható, bővíthető. Így van rá lehetőség, hogy pl. egy egyetemen kihelyezett CokeStation teljesen más tartalommal legyen feltöltve, mint egy egészségügyi intézményben található.

A D3DMedia tulajdonát képező CokeStation technológia, szoftver- és hardvermegoldások integrált rendszerként építhetők be az italautomatákba. A hardver részei: PC, érintőképernyő, nyomtató, fényképezőgép, hangszórók, GPRS modem és a RedBox, vagyis a kulcshardver.

Funkciók:

Videolejátszás (Flying Window)

A gép képes előre felvett, időzített videofilmek lejátszására különböző formátumokban, mint pl. MPEG2 vagy AVI. A fájlok jellemző hosszúsága és mérete heti 30 perc játékidőt tesz lehetővé. Ez az a videó adatmennyiség, amely hetente frissíthető GPRS segítségével. A videó fájlok bármely tartalommal rendelkezhetnek, lehetővé teszik filmelőzetesek, zenei klipek, játék előzetesek és reklámfilmek lejátszását. A videó lejátszás tipikus formája a képernyővédő mód, amelyben nincs interaktivitás és a Flying Window amely minden felületen megtalálható.

Hanglejátszás

A hang a szórakozás fontos részét képezi. A gép minden egyes vásárlásnál megszólítja a fogyasztót, pl. "hello" vagy "köszönöm". Az interaktivitás minden lépését hang kíséri. A vásárló kívánsága szerint hallgathat meg csengőhangokat, a jövőben MP3 fájlokat, illetve bármely más, rendelkezésre álló, MMS készülékre vagy Internetre letölthető tartalmat.

Üzenetküldés, fényképezés

FreeCard - márkanévvel ellátott üzenetet tartalmaz, mely e-mailben számítógépre vagy MMS-ben mobiltelefonra küldhető. A képeslap két "kreatív“ elemet tartalmaz, a képet és a szöveget (160 karakter, SMS méret), melyet a fogyasztó írhat be. A kreatív elem a "Coca-Cola" vagy bármely kereszt-promóciós márka. Ez a már létező és világszerte használt, "nyomtatott FreeCard-ok" digitális változata, két kiegészítéssel: a digitális képeslap real-time-ban működik és mérhető.

Funcard, E-Card - személyre szóló FreeCard. A vásárló személyre szabott hátteret választ, elkészíti a képet, elhelyezi a digitális kompozit képben, beírja az üzenetet, majd e-mail vagy MMS formájában elküldi. Ez újszerű lehetőséget biztosít a fogyasztónak arra, hogy szórakoztató formában kiélhesse kreativitását. Mindez hasonlít az Interneten található, szórakoztató tartalom létrehozására alkalmas programokhoz, ám azoknál hatékonyabb, mivel személyre szabott és célzott. Az üzenetek kategorizáltak, pl. vidám üzenetek, születésnap, évfordulók, gratulációk, képregények, mindez tematikus mintakönyvtárakban katalogizálva. Jelenleg efféle üzenetek kizárólag az Interneten találhatók. Ezek személyre szabott volta a szövegre korlátozódik, ám rendkívüli népszerűséggel rendelkeznek. Ha ugyanezt sikerül elterjeszteni a mobil közösségben, a szórakoztató üzenetküldés új trendjét hozhatjuk létre.

Letöltések

A letöltések - csengőhangok, mobiljátékok - kategória a fogyasztói igényeknek megfelelően naponta bővíthető. A tartalmi elemek a szórakoztató média szemléletébe illeszkednek.

Logisztika - Leltárkészítés

Mivel a rendszer képes GPRS használatával kommunikálni, a gépben lévő üdítőitalok száma figyelemmel kísérhető. Ha az italmennyiség egy meghatározott minimum szint alá esik, a gép figyelmeztető üzenetet küld a logisztikai központba.

Kutatás

Az állandó GPRS kapcsolatnak köszönhetően real-time fogyasztói, felhasználói visszacsatolások révén a rendszer a kutatás és felmérés kiváló eszközévé válik. Az aktivizált MMS telefonkészülékek és online regisztrált felhasználók százezrei szintén kutathatóvá válnak.


A budapesti székhelyű D3D Kft. több, mint 20 tapasztalt mérnököt, programozót és grafikust alkalmaz, illetve erős marketing és management csapattal rendelkezik. Az alapítók egyike, Rákosy Csaba, 33 éves, progresszív szellemiségű vállalkozó, aki nagy tapasztalatot tudhat magáénak a digitális média, ezen belül a 3D grafikai design és animáció terén. Az általa kialakított szakértő csapat hatékonyan kommunikál a célközönséggel és képes a fogyasztói interaktivitás/intelligens POP exponenciális növekedésének megalapozására.

CokeStation
 
FELSŐOKTATÁS

BKÁE Kertészettudományi Kar
TF (Testnevelési Egyetem)
ELTE Informatikai Kar Budapest
BKF ( Budapesti Kommunikációs Főiskola)
BGF Pénzügyi és Számviteli Kar
ELTE Bölcsészettudományi Kar
BKÁE (közgáz)

KOLLÉGIUM

BKÁE Varga Jenő kollégium

KÖZLEKEDÉS

Déli pályaudvar pénztárterem
Gyerekvasút, Hűvösvölgyi vá.
Népliget, Volánbusz pályaudvar
Nyugati pu. 10-es vágány

IRODAHÁZ

Budapest Bank Észak-Pesti Fiók (földszint)
K&H Bank fiók, Budapest, Pozsonyi út 77-79.

HIPERMARKET

TESCO Zugló
Campona TESCO bejáratok, Budapest
PLAZA Budapest
Eurocenter játékterem, Budapest, Bécsi út
Csepel plaza
Westend parkoló A2 szint
Europark, Media Markt ügyfélszolgálat

EGYÉB ÁRUHÁZ

Láng Kft. (autóalkatrész nagyker), Budapest, Váci út 156.
Sconto bútoráruház Budapest, Esztergomi út 37-43.

EGÉSZSÉGÜGY

Nyírő Gyula Kórház (szülészet)
Szt. Margit Kórház
Szt. János Kórház

EGYÉB

MTV óbudai stúdióbázis
Hotel Flandria
Coca-Cola Beverages bázis, Dunaharaszti, Némedi út 104. 2330
Coca-Cola Beverages bázis, Budapest