A Sony felvásárolja a Metro-Goldwyn-Mayer filmstúdiót
Kiss Ádám Zoltán, 2004. szeptember 15. 14:25
A digitális filmpiac sorsát alapvetően befolyásolhatja, hogy a média,
illetve az ahhoz szükséges eszközök gyártásában is élvonalbeli Sony
ezúttal a filmek forrására is szert tesz. A vállalat vezetősége
elfogadta a tervezetet, miszerint közel 5 milliárd dollárért megveszik
a Metro-Goldwyn-Mayer-t.
A Sony üzletébe várhatóan a legnagyobb amerikai kábelszolgáltató Comcast is beszáll 300 millió dollárral. A költségek többi részét befektetői csoportok részvényenkénti 12 dolláros befizetéséből teremtik elő, és az MGM majd 2 milliárd dolláros hitelállományát is átveszik. Az üzlet valódi stratégiai befektetésnek ígérkezik, az ilyen folyamatokban a korábban óriásvállalatokként tisztelt megacégek egyszerűen beolvadnak még hatalmasabb konzorciumokba, vagy a mögöttük álló befektető csoportokba. Ez csupán egy azon felvásárlások hosszú sorában, melyek bizonyítják, hogy ma már egy nagyvállalat aligha támaszkodhat egy iparágra, és csak a több lábon álló konzorciumok lehetnek hosszútávon sikeresek. Ezen belül is jellemző folyamat, hogy ezek a hatalmas csoportok megpróbálnak egy terület minden részén befolyáshoz jutni, ez a Sony esetében a lejátszó hardverek, a szétosztás (Comcast), és most már a forrás, a filmek lefedését is jelenti. Nem ez az első ilyen lépés, hiszen a Sony 1989-ben felvásárolta a Columbia Pictures-t 3,4 milliárd dollárért, és míg az a vállalat a jelen idejű filmgyártás terén jeleskedik, a szakértők szerint az MGM ereje a több mint 4000 filmből álló gyűjteményük, melyek között számtalan örökérvényű klasszikus található.