Bevezetik a Freesoft részvényeit a BÉT-re
MTI Sajtóadatbank, 2004. szeptember 22. 09:00
A Budapesti Értéktőzsde Rt. vezérigazgatójának döntése szerint szeptember 22-én, szerdán bevezetik a FreeSoft Szoftverfejlesztő és Számítástechnikai Szolgáltató Rt. részvényeit.
Az értéktőzsdére 1 435 000 darab, egyenként 1000 forint névértékű, 1,435 milliárd forint össznévértékű dematerializált, névre szóló, "A" sorozatú Freesoft törzsrészvényt vezetnek be.
A részvények kijelzése FREESOFT lesz, a tőzsde B kategóriájában forognak majd, a bevezetési ár 1800 forint, árlépésköze 1, kötésegysége 1, az első kereskedési nap értelemszerűen szeptember
22-e lesz.
Idén ez az első részvénybevezetés a tőzsdén, jövőre pedig három-öt új papírral számol a BÉT menedzsmentje.
A Freesoft Rt. tőzsdei megjelenéshez kapcsolódó nyilvános részvénykibocsátása sikerrel zárult július 27-én: a befektetők 7,7-szeresen túljegyezték a felkínált 50 ezer darab Freesoft-részvényt. Összesen 385 000 részvényt jegyeztek le 693 millió forint értékben.
Az egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó Freesoft Rt. alaptőkéje május végén 1 milliárd 50 millió forint volt, amelynek 90 százaléka a menedzsment tulajdonában van, akik nem kívánnak megválni részesedésüktől. A részvények 10 százalékával egy pénzügyi befektető rendelkezik.
A társaság 2003. évi árbevétele 634 millió forint, nyeresége 15 millió forint volt. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) 42 millió forintot tett ki.
A kibocsátási tájékoztató szerint a Freesoft az idén 959 millió forint nettó árbevétellel és 249 millió forint EBITDA-val (kamatfizetés és adózás, értékcsökkenési leírás előtti nyereség)
számol.
Jövőre 1,3 milliárd forint, azt követően, 2006-ban pedig 1,68 milliárd forint nettó árbevételt tervez. Jövőre a tervezett EBITDA 324 millió, 2006-ban pedig 421 millió forint.
A társaság stratégiája szerint erőteljes expanzióra törekszik belföldön és külföldön. Bizonyos piaci szegmensekben, például az irodaautomatizálás területén meghatározó piaci szerep elérését tűzte ki célul. A termékpaletta bővítését részben fúziókkal, akvizíciókkal kívánja biztosítani a társaság.
A Freesoft tavaly leányvállalatot alapított Németországban. Az idén az Amerikai Egyesült Államokban tervezi leányvállalat létrehozását, távolabbi terveiben pedig a kínai és a brazil piaci megjelenést célozza meg.