CEBC: E-Banking/M-Banking konferencia
Kovács Attila, 2004. szeptember 22. 16:10
"E-Banking/M-Banking az ügyfél szemével" mottóval ötödik alkalommal rendezett konferenciát, ezúttal szeptember 22-én a Hotel Marriottban a Central European Business Centre (CEBC). A moderátor szerepét Tkacsik Márta (FMC Informatikai és Tanácsadó Kft.) töltötte be.
A konferencia előadásai a következő aktuális kérdésekre keresték a választ: milyen a jó internet-, illetve mobilbank-design; hogyan éli meg az internet/mobil bankolást az ügyfél; mit szeret benne és esetleg miért nem használja; hogyan változik a bank és az ügyfél kapcsolata az alternatív csatornák megjelenésével; milyen banki, illetve biztosítási termékeket lehet és mit nem lehet eladni az interneten; mi a helyzet az online biztosítási piaccal külföldön és Magyarországon; mi a különbség az online biztosítások és az online bankolás között az ügyfél, az alkalmazott design és technológia szempontjából; milyen jogi kérdések merülnek fel az online biztosítással kapcsolatban.
A mintegy 30 résztvevős konferencián összesen hat előadás és egy panelbeszélgetés hangzott el. Megnyitójában Tkacsik Márta kiemelte, ma már nem kell számadatokkal bizonygatni, hogy az internetes banki műveleteknek létjogosultsága van. Ma a bankoknál, biztosítóknál e téren a minőségi váltások vannak a fókuszban.
Gál Tamás (Raiffeisen Bank) az ügyfélkapcsolatoknak az alternatív csatornák felé való eltolódásáról szólva, előadásában kifejtette, hogy a tényleges ügyfél-akvizíció ma még a bankfiókokban történik, az alternatív csatornák egyelőre kiszolgáló és nem akviráló szerepet töltenek be. A jövőt elemezve megállapította, hogy az alternatív csatornák nem csak klasszikus banki termékeket kínálnak; ezek a jutalékbevételek forrásai lesznek; kialakulnak az univerzális bankicsatorna-azonosítók, ha nem válik rövid időn belül hétköznapivá az elektronikus aláírás; elterjednek a készpénzforgalom-kímélő fizetési módok (m-payment).
Agárdi Gyula (OTP Bank) a banki működés támogatására az OTP-nél alkalmazott modern elektronikus eszközökről adott számot. Megemlítette, hogy a Házibank nevű internetes szolgáltatásuk ügyfeleinek a száma 300 ezer, a call centeres ügyfeleké pedig 600 ezer. Az OTP terveiben a prioritások a következők: mobil szolgáltatások bővítése, 7x24 órás banki zónák kialakítása, alternatív fizetőeszközök előtérbe helyezése, elektronikus tanácsadó szolgálat létrehozása, biztonságot növelő szolgáltatások.