SanDisk: a Photokina előtt Budapesten tartott sajtótájékoztatót
Kovács Attila, 2004. szeptember 23. 15:33
A szeptember 29-én nyíló kölni Photokina kiállítás előtt, szeptember 23-án, Kelet-Közép-Európában elsőként Magyarországon tartott sajtótájékoztatót a flash memóriák világpiaci vezetője, az amerikai SanDisk cég.
Ez alkalomból a budapesti Hotel Kempinskiben találkozott az újságírókkal Bob Goligoski, a cég marketingmenedzsere és Nelson Chan, a SanDisk Consumer & Handset részlegének nemrég kinevezett ügyvezető alelnöke és vezérigazgatója. A tájékoztatón Chan négy témát érintett: áttekintette a SanDisk működését, ismertette a vonatkozó piacok helyzetét és a technológiai trendeket, szólt a Photokina megnyitásáig embergós új bejelentésekről, illetőleg körvonalazta a jövő fejlődési irányát.
A SanDisk termékek értékesítése Magyarországon Chan megelégedésére, a Hama Kereskedelmi Kft. mint disztribútor gondozásában olyan kiskereskedelmi hálózatban történik, amelyben többek között a MediaMarkt, az ElectroWorld, a Photohall, a Fotex Csoport, a Tesco, a Ringfoto, az Extreme Digital és az Office Depot kisker forgalmazókat is megtaláljuk.
A flash memóriakártyák jövőjéről Chan elmondta, hogy hosszú távon a trend két fő szabvány, az SD és az MS általános elterjedése, aminek az okát a valóban apró mérettel, a növekvő kapacitással egyre csökkenő árral, és az I/O perifériaként, illetve mobiltelefonokban történő növekvő használattal magyarázta. 1-3 éven belül a flashkártyákat széles körben használják majd hosszú távú adattárolásra, alkalmazni fogják számítógéptől független megjelenítő és nyomtatási megoldásoknál, elterjesztik a digitális videokamerák kazettáinak kiváltására is, 1 dollár/perc alatti áron, alkalmazzák majd adattárolásra az intelligens telefonoknál, amelyek többsége internetes funkciókkal és multimédiás képességekkel is rendelkezni fog.