Utazáshoz kapcsolódó elektronikus vásárlási szokások

forrás Prim Online, 2004. szeptember 25. 11:38
Hazánkban is folyamatosan emelkedik az internetes utazási szolgáltatások iránti érdeklődés - derül ki a KLM, magyarországi elektronikus vásárlási szokásokat vizsgáló felméréséből.
A napokban a Sky Team globális légitársasági szövetséghez csatlakozott KLM-nél egy év alatt megduplázódott a magyarországi elektronikus foglalások aránya.

A 30-50 éves korcsoportba tartozó, rendszeresen internetező menedzserek 90 százaléka tervezi, hogy egy éven belül ismét utazik repülővel. 64 százalékuk egyedül, 34 százalékuk pedig utazási irodán keresztül szervezi meg utazását - derült ki a KLM utazáshoz kapcsolódó elektronikus vásárlási szokásokat vizsgáló kutatásából. A fapados légitársaságokat, olcsóságuk miatt, mindössze 23 százalék választaná, 62 százalék pedig csak akkor, ha a feltételek a hagyományos légitársaságokénál előnyösebbek.

A rendszeresen internetezők legkedveltebb közlekedési eszköze a repülő (84%) és a gépkocsi (70%). Miközben közel 57 százalék érzi úgy, hogy az internetes vásárlás során előnyösebben juthat utazási szolgáltatáshoz, a weben keresztül 41 százalékuk foglal repülőjegyet.

A magyarországi internetes repülőjegy foglalás térnyerését mutatja, hogy a KLM-nél a 2003-as 2 százalék után idén, a - hagyományosnál gyakran kedvezőbb árakat felvonultató - elektronikus foglalások aránya már eléri a 4 százalékot. A világ legnagyobb globális légi szövetségévé vált Sky Teamhez a napokban csatlakozott KLM - amely szeptemberben ünnepli budapesti üzemelésének 75. évfordulóját - Magyarországon 5,5 százalékos piaci részesedésével a 4. legnagyobb szereplőnek számít.