2010-ig megőrzi vezető szerepét a CD

Milkovits Gábor, 2004. szeptember 29. 21:06
A Jupiter Research felmérése szerint az 1983 óta kapható CD lemez legalábbis az évtized végéig még megőrzi vezető szerepét a zenei piacon.
A piackutató cég előrejelzése alapján 2009-ben a fogyasztók az idei 31,4 millió helyett 570 millió font (kb. 205 milliárd Ft) értékben fognak digitális zenét letölteni az internetről, ez azonban még mindig csak a teljes forgalom csupán 8%-át teszi majd ki, a többi pedig továbbra is CD lemezek formájában kerül eladásra. A viszonylag szűk európai digitális zenei piacért mostanra már több tucat kisebb-nagyobb cég folytat ádáz küzdelmet, a fogyasztókat pedig elsősorban az olyan lejátszók motiválják választásaikban, mint az Apple iPod vagy a Sony merevlemezes Walkman készüléke.

A Jupiter Research szerint az elkövetkező öt év során a bővülés jelentős lesz ugyan, mégsem veszélyezteti komolyan a CD lemezek pozícióját. A felmérésből kiderül még, hogy a letölthető zenéket kínáló szolgáltatások terén Nagy-Britannia jár majd az élen, a teljes európai volumen 30%-át adva.