Új minőségi humánerőforrás-szolgáltatás bevezetése Magyarországon
forrás Prim Online, 2004. október 6. 14:32
Az Adecco, a világ vezető humán erőforrás (HR) szolgáltatója a
munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés új kötelezettségvállalásait magába
foglaló szolgáltatás-csomagot indít 16 európai országban, így
Magyarországon is.
A Lyoni Üzleti Főiskola (EM Lyon) által folytatott két éves kutatómunka és átfogó tanulmány eredményeképpen, - melynek célja a piaci igények feltérképezése volt - az Adecco a munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés új definícióját fogalmazta meg, hogy ügyfeleit, pályázóit és munkavállalóit új, magasabb színvonalon tudja kiszolgálni. Összesen 18 - csoportonként hat-hat - kötelezettségvállalást fogalmazott meg ügyfelei, pályázói/kölcsönzött munkavállalói és saját dolgozói számára, melyekkel az üzleti háromszög mindhárom szereplője számára kölcsönös elégedettséggel járó helyzetet kíván teremteni. Így munkavállalóival szemben az Adecco kötelezettséget vállal a diszkriminációmentes kiválasztásra, és maximálisan gondoskodik a munkahelyi biztonság javításáról. Ezzel egyidejűleg ügyfelei számára kibővítette hagyományos szolgáltatásait olyan kézzelfogható garanciákkal, mint a négy órán belüli válaszadás és a szolgáltatás folytonosságának biztosítása, míg saját munkatársai számára a munkahelyi körülmények javítását, a fejlődési és karrierlehetőségek biztosítását tűzte ki célul. Amennyiben vállalásait nem teljesítené, úgy kártérítést ajánl ügyfelei számára.
A kötelezettségvállalások elsődleges célja a minőség, az innováció és a rugalmasság, mint a szolgáltatások legfontosabb értékeinek megjelenítése, a folyamatok mindhárom szereplőjével kialakított tényleges partneri viszony megerősítése, ezeken keresztül pedig a lojalitás növelése.
Kötelezettségvállalásait az év eleji sikeres franciaországi bevezetés után most Európa újabb 16 országában vezetik be egyidejűleg: Magyarország mellett Belgiumban, a Cseh Köztársaságban, Dániában, Finnországban, Írországban, Lengyelországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Spanyolországban, Szlovákiában, Svédországban és Svájcban.
A kölcsönzött munkaerő szerepének folyamatos növekedése, az egyre növekvő munkaerő-hiány, valamint a jogszabályi környezet változása mind jobban ösztönzi a rugalmas munkaerő alkalmazását. Az Adecco ügyfelei előnyben részesítik az előválogatott pályázókat olyan szakmai háttérrel megerősítve, mely biztosítja a testre szabott és folyamatos szakmai támogatás garanciáját. Ugyanakkor az időszakos munkavállalók és a pályázók is többet várnak egy HR szolgáltatótól, mint pusztán annak a lehetőségét, hogy álláslehetőséget biztosítanak számukra. Ők a kézzelfogható biztonságot és a hosszú távú együttműködés nyújtotta előnyöket szeretnék élvezni. Ez is az Adecco szociális felelősségvállalásának része.