"Intelligens szervezetek" létrehozása - az IDC Roadshow fő jelmondata
forrás Prim Online, 2004. október 13. 17:10
Az IDC Business Intelligence Roadshow arra keres választ, miként lehet
az üzleti döntéshozatal megalapozottságát fokozni a rendelkezésre álló
információforrások segítségével. A térség hét városát (Budapest,
Bukarest, Moszkva, Prága, Bécs, Varsó, és Zágráb) felkereső rendezvény
bemutatja, hogyan javítja a különálló rendszerek és adatszigetek
összekapcsolása az üzleti folyamatok hatékonyságát és a beruházások
megtérülését. Az IDC munkatársai mellett elismert ágazati szakemberek,
az üzleti információkezelés (BI) szaktekintélyei és regionális
partnerek, mint Sybase és Cognos segítenek a résztvevőknek körüljárni a
témát. A roadshow budapesti állomása 2004. november 30-án a Marriott
Hotelben kerül megrendezésre.
A piaci változások nyomán régiószerte egyre nagyobb az igény az üzleti információk megfelelő feldolgozása iránt. A térség szervezeteinek soha nem látott adattömeggel kell megbirkózniuk. A liberalizáció és a privatizáció még a kisebb országokban is számos ágazat - pl. a távközlés és a közüzemi szolgáltatószektor - vállalatait kényszeríti új ügyfélszámlák millióinak kezelésére. Az egymásra épülő, vertikális piacok mind nagyobb mértékben függnek az információs rendszerektől, és az így kialakuló óriási adatbázisok és bonyolult IT-folyamatok kapcsolata pedig nem mindig biztosított. A pénzügyi szektorban az elektronikus bankszolgáltatások (e-banking) iránt növekvő lakossági és vállalati érdeklődés követeli meg a hatékonyabb adathasznosítást és adatcserét.
„És ez a trend a közeljövőben sem változik" - mutat rá Tom Vavra, az IDC CEMA-régiójának informatikai piacokért felelős programmenedzsere. „Sajnos a vállalatok sok esetben anélkül telepítettek környezetükbe új adatbázisokat és számítógépes rendszereket, hogy érdemi tervet készítettek volna a beáramló óriási adattömeg hasznosítására és kezelésére. Ennek eredményeképpen adatbázisaik és folyamataik ma egyáltalán nem, vagy csak kezdetlegesen képesek együttműködni egymással. A BI-megoldások az adatbázisok és a folyamatok integrálásával egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik a működést, ráadásul az üzletmenet más területein - pl. az értékesítésben vagy a logisztikában - is új módszereket, stratégiákat biztosítanak az eredményesség javítására."
Ennek az ígéretes lehetőségnek köszönhető, hogy az IDC idén is megrendezi a régióban immár hagyományosnak számító BI-roadshowját. Az országspecifikus tapasztalatokkal rendelkező helyi partnerek, mint (SAP, Microsoft, Adastra, és Geac) bevonásával megszervezett konferenciasorozat minden állomása hasznos fórumot biztosít a vállalatuk adatainak, rendszereinek és folyamatainak jobb hasznosítására törekvő operatív és stratégiai vezetők, informatikai és marketingigazgatók, valamint az üzleti információs rendszerek, adattárházak és tudásbázisok felelősei számára.
A program bemutatja a térség végfelhasználói szükségleteinek kielégítésére alkalmas, új technológiákat, stratégiákat és bevált módszereket. Egy kis ízelítő:
Ą Miként lehet hasznosítani és optimalizálni az ERP- és CRM-beruházásokat az üzleti információk megfelelő kezelésével?
Ą Hogyan foghatnak hozzá az üzleti élet szereplői a vállalati teljesítménymenedzselés (CPM) előnyeinek hasznosításához?
Ą Milyen kapcsolatban áll egymással az üzleti információk kezelése, a tartalomkezelés és a portálműködés?
Ą Hogyan fest egy sikeres üzleti információs rendszer ajánlott architekturális, technológiai és módszertani háttere?