6-8 százalékkal csökkennek a szórakoztató elektronikai termékek árai
MTI Sajtóadatbank, 2004. október 19. 09:33
A Panasonic Magyarország Kft. 6,6 milliárd forint árbevételt ért el a
2004. április 1-jétől 2005. március 31-ig tartó pénzügyi évének első
felében, ami 22 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - közölte
Stark István, a társaság vezérigazgatója hétfőn Budapesten
sajtótájékoztatón.
Hozzátette, a jelentős bevétel-növekedést azért sikerült elérniük, mert az idei futball Európa Bajnokság és az olimpia jelentősen megnövelte szórakoztató elektronikai termékeik iránt a keresletet. A Panasonic Magyarország az elmúlt pénzügyi évben összesen 15,061 milliárd forint árbevételt ért el, amit az ideiben 10 százalékkal szeretne növelni.
A társaságnak az első félévben a szórakoztató elektronikai termékekből 4,7 milliárd forint, az üzleti rendszerek eladásából 1,4 milliárd forint, a mobil GSM értékesítésekből 505 millió forint bevétele származott. Az ágazati bevételek sorrendben 23 százalékkal, 14 százalékkal, illetve 34 százalékkal haladják meg az egy évvel korábbit.
Stark István az MTI érdeklődésére elmondta, hogy az idén várhatóan 6-8 százalékkal csökkennek a szórakoztató elektronikai termékek árai, ám ennek ellenére - részben a karácsonyi kereslet-növekedés miatt - várhatóan a Panasonic az idén is jó évet zár. Megjegyezte, hogy a Panasonic Magyarországon piacvezető a nagyképernyős, felső kategóriás, illetve a plazma és a száz herzes televíziók szegmensében, ahogyan a DVD-k területén is.