Új Microsoft karóra a Swatchtól
Milkovits Gábor, 2004. október 21. 22:17
A Microsoft és a Swatch Észak-Amerikában új vezeték nélküli funkciókkal ellátott karórát dobott piacra, amely kétszer annyi kommunikációs csatornával rendelkezik, mint a korábbi modellek.
A Paparazzi fantázianevű szerkezetek szabadon igénybe vehető ultrarövid-hullámú rádiófrekvenciát használnak az adatokhoz való hozzáférésre. A karórák tulajdonosai a Microoft MSN Direct szolgáltatásán keresztül többek között hírekhez, illetve részvényárfolyamokkal vagy időjárással kapcsolatos információkhoz, a Time Out kiadóvállalat adatbázisából pedig helyi programajánlókhoz és sztárhírekhez juthatnak. A fenti ingyenes csatornák mellett évi 40 dolláros előfizetési díjért részletesebb időjárási adatok, személyre szabott hírszolgáltatás, sport- és üzleti hírek, horoszkópok és hasonlók is elérhetők, a 60 dolláros éves előfizetést választók pedig ezen felül gyors üzeneteket és emlékeztetőket is kaphatnak órájukra Outlook Express szoftverrel ellátott PC-jükről.
Az új Swatch Paparazzival együtt immár 12 Microsoft karóra van forgalomban, amelyek mindegyike meglehetősen nagyméretű és férfias formatervezésű, tekintettel arra, hogy el kell férnie bennük a rádióvevő antennának. Ráadásul úgy tűnik, egyelőre nem érkezett el az ideje a telefonos funkcióval ellátott „Dick Tracy” jellegű modelleknek, mivel ezek a jelenlegieknél nagyobb teljesítményű kisméretű csipeket igényelnének. A vízálló, lítium-ion újratölthető lítium-ion akkumulátorral ellátott Swatch Microsoft karóra 150 dollárért kapható az Egyesült Államokban és Kanadában, az európai piacon való megjelenés időpontja azonban egyelőre még bizonytalan, habár szerepel a két cég tervei között. A legolcsóbb Fossil Microsoft-alapú karóra egyébként 129, a legdrágább Tissot szerkezet pedig 725 dollárba kerül.