Automatikus mobiltelefonos karbantartás és frissítés a hálózaton keresztül
Milkovits Gábor, 2004. október 26. 21:26
Az amerikai Qualcomm mobilszolgáltatóhoz közelálló források szerint
jövő év közepétől a legtöbb társaság egy új technológia segítségével
automatikusan, a mobilhálózaton keresztül juttatja majd el a szükséges
frissítéseket a felhasználókhoz.
Jelenleg a mobiltelefonos felhasználók készülékük szoftverének frissítéséhez, illetve karbantartásához a telefont PC-re csatlakoztatva online szolgáltatásokat vehetnek igénybe, akiknek pedig erre nincs lehetőségük, be kell fáradniuk az ügyfélszolgálatra, vagy a szaküzletekbe. A Qualcomm az Insignia Solutions-el és egy másik mobiltelefonos szoftvereket és egyéb megoldásokat forgalmazó társasággal közösen vett részt a technológia CDMA szabványú hálózatokhoz történő kifejlesztésében, amellyel így sikerült megelőzniük a 70%-os részesedéssel a világpiacot uraló GSM szolgáltatókat. Peter Bernard, az Insignia termékekért felelős igazgatója azonban elmondta, hogy igen sok a GSM szabványt használó mobilcég szintén még heteken belül megkezdi a közvetlenül a mobilhálózaton keresztül történő telefonos szoftverkarbantartást lehetővé tevő technológia meghonosítását.
A technológiát, amely várhatóan jövőre jelenik meg szélesebb körben, elsődlegesen szoftverkarbantartási és frissítési szolgáltatásként tervezik alkalmazni, a későbbiekben azonban lehetőség nyílhat újfajta felhasználói felületek, vagy bővített alkalmazások ily módon való automatikus közvetítésére is.