Pannon GSM: 19 százalékkal nőtt az eredmény
MTI Sajtóadatbank, 2004. október 28. 08:50
A Pannon GSM Távközlési Rt. az év első kilenc hónapjában 27,7 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, ami 19 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 23,2 milliárd forintot - közölte a cég szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Kocsis Gábor vezérigazgató-helyettes elmondta: a társaság az év első három negyedévében 131 milliárd forint árbevételre tett szert, ami 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 124 milliárd forintot.
A mobilcég ügyfélszáma szeptember végén 2,788 millió volt, egy százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.
A nemzetközi számviteli szabályok (IAS) alapján készült eredménykimutatás szerint a társaság kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) szeptember végén 50,2 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 46,9 milliárd forinttal.
Az eseményen elhangzott, hogy a Pannon GSM augusztusban teljes mértékben visszafizette 125 millió eurós kötvényét, és így már nincs hosszú lejáratú hitele. A társaságnak rövid lejáratú hitele sincs, csupán szállítói követeléseket kell kiegyenlítenie.
A cégnek az első háromnegyedévben javult az egy előfizetőre eső átlagos havi számla befizetése (ARPU), illetve az egy főre eső átlagos havi kezdeményezett beszédperce (AMPU): az előbbi a bázishoz képest 5163 forintról 5285 forintra nőtt, az utóbbi pedig 109 percről 120 percre javult.
Az eseményen közölték, hogy a társaságnak folyamatosan javul a havi számlás (post paid) előfizetői aránya, a kártyásokkal (pre paid) szemben, meghaladja a 25 százalékot.
Kérdésekre válaszolva Drozdy Győző, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a számhordozás lehetőségével főként a kis- és a közepes cégek élnek, s mindössze tízezres
nagyságrendűre tehető az ügyfelek által hordozott telefonszámok száma.
Az eseményen a harmadik generációs mobilpályázat (UMTS) kapcsán elhangzott, hogy egy ilyen hálózat kiépítése lényegesen drágább mint a GSM-é, kétszer-háromszor annyiba kerül. A Pannon GSM eddigi mintegy tizenegy éves működése során évente átlagosan 100 millió dollárt költött hálózatának fejlesztésére.
A harmadik generációs szolgáltatás elterjedését a Pannon vezetői szerint jelenleg még az is gátolja, hogy az ilyen típusú készülékek nagyon drágák, mintegy 1000 euróba kerülnek. Ahhoz, hogy tömegesen elterjedjen az árnak tizedére kellene csökkennie.