2004-ben immár negyedik alkalommal kerül megrendezésre a Reklámzabálók Éjszakája Magyarországon. Az idei évben a fergeteges reklámesemény történetében számos nagyszabású újítás és változás történt.
- A Vodafone Reklámzabálók Éjszakája Turné 2004 országos rendezvénysorozattá bővült, a debreceni és győri állomásokkal kiegészülve összesen három helyszínen négy reklámhabzsolást tombolhat végig a közönség. Júliusban elindult hazánk első és egyetlen reklámközéleti portálja, a www.reklamzabalok.hu. Idén először az Éjszakák beharangozó kampányát tévészpotok is támogatják, valamint megszületett a rendezvénysorozat első hivatalos slágere, a Zsiráfdal is. Bővült az SMS és online közönségszavazások köre is, a legjobb reklámfilmek mellett 2004-ben már a legkedveltebb reklámarcokra is leadhatjuk voksainkat. És az újítások sora a jövő évben is folytatódik: a TV2-vel létrejött együttműködés keretében körvonalazódik egy reklámkulturális televíziós műsor, illetve a tervek szerint 2005 tavaszán debütál Magyarországon a Kings of Ads esemény, amelyen a világ leghíresebb játékfilmrendezőinek reklámfilmes kalandozásaiba nyerhetünk bepillantást egy 2 és fél órás vetítés során. A többéves sikeres együttműködés folytatásaként a Vodafone Reklámzabálók Éjszakája Turné 2004 főtámogatója és névszponzora idén is a Vodafone.
Megrendezésének negyedik évében a Vodafone Reklámzabálók Éjszakája Turné 2004 túllép Budapest határain és ellátogat Debrecenbe és Győrbe is. Az országos rendezvénysorozattá bővült fergeteges reklámhabzsolást így 3 helyszínen (Debrecen - Lovarda, Győr - Egyetemi Csarnok, Budapest - Kongresszusi Központ) összesen 4 alkalommal tombolhatja végig a közönség. A Budapesten tartandó második Éjszaka az idei turné záró gálaestje, és egyben a marketingkommunikációs szakma kiemelt rendezvénye is, ezen az estén adják át a szervezők a díjakat a legjobb reklámfilmeknek és legnépszerűbb reklámarcoknak, valamint ekkor debütál rövid ízelítővel a Kings of Ads.
A Vodafone Reklámzabálók Éjszakája Turné 2004 beharangozó kampánya minden eddiginél nagyobb médiatámogatást kapott (médiatámogatója az eseménynek az Adverticum Rt. is, mely a legjobb bannert fogja díjazni). A számos indoor és sajtómegjelenés, rádióreklám, valamint a hatalmas óriásplakát jelenlét (Europlakát, Mediacontact, Intermédia hálózatok) mellett, idén először tévészpotok is népszerűsítik a rendezvénysorozatot a TV2, a VIVA TV és a Spektrum Televízió képernyőjén. A háromféle klasszikus szpoton túl egy izgalmas meglepetés is része a tévékampánynak, ugyanis idén Klapka György is részt vett a Reklámzabálók népszerűsítésében, a vele készített reklámfilmek a kultikus "Vámház körút" szpotokat idézik, és szintén fel-feltűnnek majd a televíziós csatornákon.
A nagymértékű médiatámogatás részeként 2004-ben is készül Reklámzabálók Pesti Est, illetve Debreceni és Győri Est különkiadás. Sőt "Legyél te a Reklámzabálók hőse" címmel az Est Média közös játékot is indít a szervezőkkel, amelynek során a rendezvénysorozat plakátjain visszaköszönő titkos ügynök figurájába helyettesíthetik be magukat a résztvevők, akik közül a szerencsések belépőket nyerhetnek az Éjszakákra, illetve Ferrari pulóvereket és MINI tesztvezetést.
A MINI a nyereménysorsoláson kívül számos egyéb különlegességgel is készült az idei rendezvénysorozatra. Budapesten, Debrecenben és Győrött egyaránt a főműsor részeként megtekinthetjük a MINI Cabrio tánc show-t a MINI életstílust közvetítő koreográfiával. Majd ezután a MINI standon részt vehetünk a MINI képzőn, ami tulajdonképpen egy interaktív mozi, ahol különböző időjárási tényezőkkel és extrém helyzetekkel tarkított utazást "élhetünk át" egy képzeletbeli MINI Cabrio-ban. Az érzést egy kivetített animáció, hangbejátszások és speciális effektek teszik élethűvé. Mindeközben a standon kihelyezett plazma képernyőn megcsodálhatjuk a legújabb MINI reklámfilmeket, a MINI Cabrio Photo Cornerben pedig néhány apró trükknek köszönhetően megörökíttethetjük, amint halált megvető bátorsággal "egyenesen beleugrunk" a kiállított MINI Cabrio-ba. Az így készült képeket a rendezvény után e-mailen is megkapják a vállalkozó kedvű résztvevők. Végül a MINI-s hostessek által osztogatott szórólapok kitöltésével a szerencsés játékosok 2 darab MINI teszthétvégét és fődíjként 1 darab MINI teszthetet nyerhetnek. A győztesek nevét az éjféli díjátadón hirdetik ki.
A Vodafone Reklámzabálók Éjszakája Turné 2004 kabalafigurája egy zsiráf, amely a rendezvénysorozat minden kreatív anyagán visszaköszön, sőt a Maxballoon jóvoltából 10 méteres felfújható ballon formájában az Éjszakákon "személyesen" is megjelenik. Szintén hozzá kapcsolódik az idei év hivatalos reklámzabáló slágere, a Zsiráfdal, amely hamarosan hallható lesz a hazai rádióadókon is. Zenei téren a szervezők idén igyekeztek a maximumot nyújtani, a Zsiráfdalon kívül elkészült két reklámzenei mix is a ’70-es évek kultikus reklámslágereiből, illetve az Éjszakákat idén hazánk legkedveltebb könnyűzenei előadói teszik még emlékezetesebbé. Debrecenben a Kispál és a Borz, Győrben a Unique és a Supernem gondoskodik a fergeteges hangulatról. Az első budapesti éjszakán ismét velünk lesz a Supernem, majd a Club 54 zenéjére tombolhat a közönség, míg a gálaest fellépői a Beat Dis és a Danubius Best Of lesznek.
A fellépőkhöz mérten maga a 2004-es program sem kevésbé színvonalas és izgalmas. A hazai szervezők külön büszkeségére a magyarországi Reklámzabálók elmúlt három évének eredményeként a Jean-Marie Boursicot (a Reklámzabálók Éjszájának alapítója) által összeállított nemzetközi vetítési programban idén már magyar filmek is helyet kaptak. A közel tucatnyi szpot közül talán legismertebb a hazai McDonald’s 15 éves születésnapjára készült "Hi" című film, amely az elmúlt évben számos nemzetközi reklámfesztiválon is díjat nyert. De valószínűleg nem kevésbé emlékezetes a Skoda reklámfilmje sem, amelyben a klímának köszönhetően a meglett 60 év körüli úr a felvett stoppos lány keményedő mellbimbóit csodálhatja. Sőt az új szpotok mellett 2 hazai reklámtörténeti kuriózum a ’30-as évek végéről is része az idei vetítésnek. Végül igen izgalmas összeállításnak ígérkezik a világ legérdekesebb Play Station reklámjait tömörítő blokk is.
Természetesen folytatódnak a hazai reklámtörténet elfelejtett kincseit felelevenítő sorozatok is, amelyeket a nemzetközi válogatásokon túl a magyarországi szervezők állítanak össze évről-évre. Az idei év legnagyobb különlegességének számítanak Szabó Lóczy és a ’60-as évek, valamint a Kozmo reklámfilmjeiből készült összeállítások.
Az újdonságok sora azonban még itt sem ér véget, a vetítések és a koncertek mellett a közönség 2004-ben először egy fergeteges reklám-karaoke keretében maga is szereplőjévé válhat a ’70-es és ’80-as évek klasszikus és kultikus reklámjainak. És miután mindenki kitombolta magát nem marad más hátra, mint megszavazni az elmúlt év legnépszerűbb reklámfilmjét és legkedveltebb reklámarcát. Akinek pedig a számtalan reklámfogás ellenére még mindig korog a gyomra, az keresse meg a Spektrum Televízió standját, ahol a vendégül hívott mesterszakácsnak köszönhetően, valódi kulináris élvezetekben is részesülhet.
A Vodafone Reklámzabálók Éjszakája Turné 2004 idén is meghirdette kedvezményes jegyvásárlási akcióit. A www.reklamzabalok.hu címen elérhető hivatalos honlapon történő regisztrációval a diákok regisztrációs kódjuk és diákigazolványuk felmutatásával további kedvezményeket kapnak a jegyárból. A szakmai látogatók pedig csoportkedvezményekben részesülnek, amennyiben kitöltik a Reklámzabálók szakmai adatlapját, amelyet MAKSZ és MRSZ tagoknak, illetve Kreatív előfizetőknek juttatnak el a szervezők, illetve szakmai rendezvényeken osztogatnak a résztvevőknek. Végül, de nem utolsósorban, minden Reklámzabálók Éjszakája jegytulajdonost izgalmas és értékes ajándékokkal várnak a Vodafone irodák.