A Google után a Yahoo is beindította mobiltelefonos keresőszolgáltatását
Milkovits Gábor, 2004. október 28. 20:27
A Yahoo alig pár héttel a Google után elindította saját mobiltelefonos keresőszolgáltatását Amerikában, amely a versenytárs új sms-alapú megoldásával ellentétben nemcsak szövegek, hanem teljes weboldalak, térképek és speciális ikonok megjelenítését is támogatja.
A Yahoo mobiltelefonos keresés találatai között a weboldalakon, képeken, illetve a speciális helyi keresési találatokon kívül olyan, internetes oldalakhoz társított ikonok is megjelennek, amelyekre rákattintva a felhasználók azonnal felhívhatják az adott oldal gazdáját. Míg az új Yahoo kereső közvetlenül a böngészőn keresztül működik, a néhány hete a Google által útjára indított szolgáltatás sms formájában továbbítja a kulcsszavakat és a találatokat. Ez utóbbi nyilvánvaló előnye az, hogy hagyományosabb, webböngészővel nem rendelkező készülékekről is igénybe vehető, hátránya ugyanakkor, hogy kizárólag szöveges keresési eredmények megjelenítésére képes. Azért a Google-t sem kell félteni attól, hogy kiszorul erről a piacról, mivel az internetezésre alkalmas mobiltelefonok tulajdonosai számára ők is kínálnak már teljes funkciós keresőszolgáltatást.
A Yahoo mobiltelefonos keresője bátor vállalkozásnak számít az Egyesült Államokban, ahol a felhasználók jelenleg meglehetősen csekély hajlandóságot mutatnak arra, hogy mobiltelefonjukat internetezésre használják. Nyugat-Európa és a Távol-Kelet jóval előbbre tart ebben a tekintetben, a Yahoo-nál azonban bíznak abban, hogy a közeljövőben az amerikai mobiltulajdonosok magatartása is megváltozik majd.
A Yahoo egyelőre nem tervezi reklámok és fizetett találatok megjelenítését mobiltelefonos keresőjén, illetve nem számít fel érte külön előfizetési díjat sem. A szolgáltatás az AT&T Wireless, a Cingular Wireless és a Sprint előfizetői számára elérhető, használatáért pedig a szokásos 2 és 10 cent közötti percenkénti internethasználati díjat kell kifizetniük a mobiltársaságok ügyfeleinek.