Novell személyazonosság-kezelési megoldás a Cathay Pacific Airways légitársaságnál

forrás Prim Online, 2004. október 30. 08:12
A nemzetközi légitársaság egy személyazonosság-kezelési megoldás bevezetését tartotta szükségesnek a felhasználókkal kapcsolatos adminisztrációs idő és költségek csökkentésére. A társaság egy webes portált is létre kívánt hozni, amely biztonságos, távoli hozzáférést nyújt a mobil alkalmazottak - például a pilóták és a légi utaskísérők - részére az elektronikus levelekhez és más alkalmazásokhoz és erőforrásokhoz, egy szabványos böngésző használatával.
A Cathay Pacific a Novell Worldwide Services együttműködésével vezette be a Novell Nsure megoldást, amely biztos alapot nyújt a felhasználók személyazonosságainak kezeléséhez, és skálázhatósága révén együtt növekszik a légitársaság üzleti folyamataival. A személyazonosság-kezelési infrastruktúra és a Novell ZENworks integrációjával a légitársaság kiválthatta a felhasználók személyazonosságainak kezelésével, illetve a számos különböző helyen levő munkaállomás felügyeletével járó kézi tevékenység nagy részét, így egy kis központi csapat is hatékonyan elláthatja a teljes vállalat menedzselését. Emellett a társaság 14 600 alkalmazottja mostantól biztonságos, egypontos bejelentkezéssel férhet hozzá e-mailjeihez és egyéb alkalmazásokhoz a vállalati portálon keresztül, így a mobil felhasználók is bárhonnan képesek hatékony munkát végezni.

A Novell eDirectory a felhasználói személyazonossági információk központi tárhelye a vállalatnál, így a felhasználók egyetlen azonosító és jelszó használatával férhetnek hozzá az egyes alkalmazásokhoz. A Novell Nsure Identity Manager automatikusan szinkronizálja a digitális személyazonosságokat a belső webes alkalmazások között, feleslegessé téve ezzel az információk kézi frissítését és biztosítva a felhasználói információk pontosságának fenntartását. A Cathay Pacific így jelentősen csökkenthette a felhasználói azonosítók kezeléséhez szükséges manuális munkát, az új munkatársak pedig napok helyett néhány óra alatt munkába állhatnak. A vállalat összes telephelyén megjelenő digitális személyazonosságokat a központi informatikai csapat felügyeli, ugyanolyan hozzáférést biztosítva a távoli felhasználók számára az egyes erőforrásokhoz, mintha a központi irodában ülnének.

Az alkalmazásokhoz történő gyorsabb és egyszerűbb távoli hozzáférés érdekében a légitársaság létrehozott egy e-mailt és egyéb alkalmazásokat integráló portált, a felhasználói oldal biztonságát és a felhasználók hitelesítését pedig a Novell iChain termékkel biztosítja. Az alkalmazottak mostantól egypontos bejelentkezéssel érhetik el a portált és más webes
erőforrásokat. A GroupWise Web Access portálba építésével a Cathay Pacific lehetővé tette mobil munkatársai számára, hogy e-mailjeiket bármikor bármilyen webre csatlakozó eszközzel elérhessék, így nincs szükség laptop használatára, kliensszoftver telepítésére, vagy egy kirendeltség felkeresésére.

A Novell ZENworks Desktop Management használatával a légitársaság hatékonyabban képes eszközeit menedzselni a felhasználók személyazonossága tekintetében. A Cathay Pacific egységesítette munkaállomásai konfigurációját és olyan házirendeket hozott létre, amelyek megakadályozzák, hogy a felhasználók engedély nélkül telepítsenek szoftvereket, vagy megváltoztassák a környezetet. A ZENworks révén az informatikai csapat központilag
felügyelheti a globális vállalat rendszerét, jelentősen csökkentve a fenntartás idejét és költségét, valamint lehetővé téve a vírusvédelmi frissítések és javítások alkalmazását napok helyett órák alatt.