Az európaiak nem lelkesednek a hordozható videolejátszókért

Milkovits Gábor, 2004. november 3. 20:50
A Jupiter Research legújabb felmérése szerint az európai fogyasztók elenyésző része, alig 5 százalékuk szeretne csak olyan hordozható médialejátszót, amely mozgóképek megjelenítésére is képes.
A legtöbben, a megkérdezettek mintegy harmada, a zenelejátszókat preferálják. Ian Fogg elemző elmondta, hogy 13% is csupán akkor fogadná örömmel a videolejátszó alkalmazást, ha az nem járna a készülék méretének, súlyának, vagy árának a növekedésével. Fogg szerint a gyártóknak csak akkor érdemes kockáztatniuk a zenelejátszók repertoárjának újabb funkciókkal való kiegészítését, ha az nem a hangminőség, vagy az akkumulátor élettartamának rovására történik. A felhasználók elsősorban azokat az újfajta, akár képi alkalmazásokat fogadják szívesen, amelyek szervesen kiegészítik készülékük elsődleges, zenei funkcióját. A Jupiter szerint a gyártóknak a hibrid eszközök fejlesztése helyett elsősorban a hordozható lejátszók hangminőségének javítására kellene koncentrálniuk. A piackutató cég ötezer embert kérdezett meg Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svédországban és Nagy-Britanniában.

Más mért adatok alapján a Jupiter Research azt jósolja, hogy hat év alatt majdnem a nyolcszorosára, a 2003 év végi 10,6 millió euróról 2009 végéig mintegy 836 millió eurósra nő majd az európai digitális zenei piac.