Négy részre bomlik az AOL
Kiss Ádám Zoltán, 2004. november 10. 20:29
A világ legnagyobb internetszolgáltatója négy különálló részre bontja fel eddigi egysége vállalti struktúráját, hogy csökkentse a bürokráciát és növelje nyereségességét.
A médiaóriás Time Warner tulajdonában levő szolgáltatónál igazi átalakulás kezdődik meg, három felsővezető és a munkaerő 4 százaléka, vagyis nagyjából 700 fő távozik a cégtől.
Az AOL közelmúltbeli története nem igazi sikersztori. A .com buborék időszakának végén a Time Wraner felvásárolta az akkor szinte egyeduralkodó AOL-t, ami jó stratégiai befektetésnek tűnt a médiavállalat számára újság, zeneipari és filmipari portfoliójának internetes jelenlétéhez. Az elmúlt években azonban az AOL folyamatosan veszített előfizetői táborából, 2003-ban például 2,2 millióval kevesebb előfizetést mondhatott magáénak. Ezzel kapcsolatban Richard Parsons, a Time Warner vezérigazgatója kijelentette, hogy az AOL helyzete azóta "stabilizálódott".
Az AOL a jövőben négy különálló vállalatrészként folytatja majd működését, melyek az Access, az Audience, a Digital Services és az AOL Europe néven futnak majd. A vállalatok külön elszámolással és döntési jogkörrel rendelkeznek majd.
Az AOL Europe külön vállaltként való működtetése várható lépés volt. A nagy amerikai vállaltok kezdik felismerni, hogy Európában egészen mások az emberek mozgatórugói, mások döntéseik mozgatórugói, így nem lehet a helyi ágazatot távvezérléssel az USA-ból hatékonyan irányítani. Ehhez hasonló volt a Visa Europe nemrég történt létrehozása, mely az új trend markáns példája, mivel az USA-ban a lakosság többsége tartozik a bankoknak, míg Európában ez fordítva van. A három távozó vezető gyakorlatilag az AOL eddigi irányításának leváltását jelzi. Lisa Hook, a cég szélessávú üzletágának vezetője, és J. Mike Kelly, az AOL központi, nemzetközi ágának elnök-vezérigazgatója távozik a cégtől, míg Joe Rip elnökhelyettes a Time Warnernél kap majd egyelőre nem részletezett vezetői beosztást.