Partneri szerződésekkel erősít a Websense
Kovács Attila, 2004. november 12. 14:28
November 11-én, Budapesten tartott sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a dolgozói internethasználatot házirend alapon kezelő szoftverek terén a világon piacvezető amerikai Websense cég disztribúciós szerződést írt alá a BSC Kft.-vel, és november 1-jétől a RelNet Technológia Kft. végzi a Websense Enterprise V. 5.5 termék hazai marketingjét, egyben tanácsadóként a cég magyarországi terméktámogató központja funkciót is ellátja.
A dolgozói internethasználatot házirend alapon kezelő szoftverek (Employee Internet Management; EIM) terén a világon piacvezető (24,2%) amerikai Websense cég disztribúciós szerződést írt alá a magyar BSC Kft-vel, és november 1-jétől az idén májusban a HRP-csoport tagjaként alakult RelNet Technológia Kft. végzi a Websense Enterprise V. 5.5 termék hazai marketingjét, egyben tanácsadóként a cég magyarországi terméktámogató központja funkciót is ellátja. Dávid András (RelNet) szerint a magyar cég célja, hogy 2005-ben az újonnan telepített ilyen rendszerek egynegyedét (kb. 100 millió forint értékben) már ő szállítsa. Ehhez máris ingyenes Websense ipari méretű tartalomszűrő demo rendszereket adnak ki sok vállalati helyre, illetve a Websense-zel közösen a közeljövőben tréningsorozatot terveznek tartani.
A tájékoztatón megjelent és előadást tartott Brian Flasck, a Websense kelet-európai channel menedzsere, aki hangsúlyozta, eddig is bíztató eredményeket értek el nálunk, ám a következő egy-másfél év során első helyet szeretnék megszerezni, legalább az újonnan üzembe helyezett rendszerek terén. A Websense rendszere közel egy milliárd kategorizált weboldalt (mintegy 6 millió webhelyet) tartalmaz, több mint 60 féle hálózati protokollt képes megkülönböztetni és kezelni, illetve a kliens-menedzsment ("client policy manager") modul 315 ezer alkalmazást ismer fel, azokat 60 kategóriába besorolva.
Arra kérdésre, vajon kell-e ilyen megoldás a magyar vállalatoknak, Dávid két példával válaszolt: a menedzsmentfórum szerint nálunk a dolgozók 73%-a használja magán célra munkaidőben az internetet, illetve: több emeltdíjas sms-t küldenek munkaidőben, mint azon kívül.