Néhány vállalat ugyan már hozzálátott az internet felhasználására vonatkozó koncepcionális terv kidolgozásához, ám az elektronikus kereskedelem bevezetésére irányuló erőfeszítések nem kapcsolódnak szervesen a vállalat üzleti stratégiájához - áll az elemzésben.
Az Andersen Consulting tanulmánya szerint jellemző, hogy a bankok 55 százalékának, a brókercégek 75 százalékának, illetve a biztosítótársaságok 70 százalékának nincs weboldala. Ez a szakértők szerint jól tükrözi a magyar pénzügyi szektor kiaknázatlan lehetőségeit. A tanulmány foglalkozik a magyar biztosítókkal is. Megállapítása szerint ők nem rendelkeznek internet alapú üzleti megoldással termékeik eladásához, illetve az igények feldolgozásához vagy más biztosítási üzlet lebonyolításához.
Az elemzés kimutatta, hogy Magyarországon az online vásárlás is gyerekcipőben jár. Jóllehet az ilyen boltok és szolgáltatók száma nő, jelenleg mindössze 50-60 online bolt létezik. Az Andersen Consulting szerint nagyon alacsony az internetes eladásokból származó bevétel, összehasonlítva az üzleti tevékenység hagyományos formáival. Idén például a magyarországi business-to-customer, azaz a fogyasztók felé irányuló elektronikus kereskedelem nem haladja meg a 100 millió forintot.
A tanácsadócég elemzése szerint ugyanakkor a jövőben egyre több vállalat nyit ügyfélszolgálatot az interneten, s egyre nagyobb számban jelennek meg a telekommunikációs cégek és pénzügyi intézmények. Ennek jórészt az az oka, hogy az új ügyfélszolgálati csatorna bevezetése jelentős költségmegtakarítással jár, s csökkenti az ügyfélelvándorlások számát. Az Andersen Consulting szerint az interneten lebonyolított kapcsolatteremtés a hagyományos irodai költségek századrészébe kerül, s tizedébe a call center ilyen jellegű kiadásainak.