A Sony termelése nem tud lépést tartani az új slágerrel, az LCD-tv-vel
Kiss Ádám Zoltán, 2004. november 28. 22:25
A világ legnagyobb fogyasztó-elektronikai konszernje bejelentette, hogy
olyan értékben nőtt a kereslet az LCD-tv-k iránt, hogy azt gyártósorai
egyszerűen képtelenek kielégíteni.
Chris Beering, a Sony Europe elnöke elismerte, hogy nem tudnak elég LCD-tv-t gyártani, és az igények teljesítése érdekében más gépsorokat sem tudnak átállítani erre a termékcsoportra, mert már minden olyan részleg, mely technikailag képes ilyen modelleket előállítani, már csak LCD-tv-vel foglalkozik. Beering szerint nem volt fennakadás a legfontosabb részegység, a panelek szállításában, egyszerűen nem bírják kapacitással. A felmérések szerint a karácsonyi szezonban minden technikai termékre költött összeg harmada a televíziózók cseréjére fordítódik, és ez az esetek túlnyomó többségében LCD-tv-t jelent. A Sony egyébként jól teljesített a nem túl sűrű nyári szezonban is, a szeptember előtti hat hónapban a cég 5 százalékkal növelte piaci részesedését. Az új sláger-termékcsoport megjelenése alapjaiban változtatta meg az ipar egyes részeit, például a gyártás egyik legfontosabb anyagaként számontartott indium-oxid, mely a megjelenítő felületének kulcsfontosságú összetevője, kilónként 900 dollárba kerül, ez a nem fordult elő 1939 óta.