Az Avaya Európában is az első
forrás Prim Online, 2004. december 1. 20:33
Az Avaya a világ egyik vezető IP telefon technológiai cége. Az Egyesült
Államokban már régóta piacvezető, a Tenovis mostani felvásárlásával
pedig Európában is jelentősen növekedett. A cég magyarországi
leányvállalata sajtótájékoztatóján beszámolt idei eredményeiről, a
magyarországi call center szakemberképzés helyzetéről és a távmunka
elfogadtatására tett erőfeszítésekről.
A cég immár a hetedik negyedévet zárja árbevételének növelésével. Az Avaya az IP telefon technológiában a világ vezető cége. Európai pozíciójának további erősítése érdekében megvette a Tenovis Inc.-t, amely cég az elmúlt pénzügyi évben közel 1 milliárd dollár árbevételt produkált. A Tenovis több mint 5000 főt foglalkoztat Európában és 200.000 nagyvállalati ügyféllel rendelkezik - nyilatkozta Rohály Gábor, az Avaya Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az Avaya a hazai piacon több mint 20%-os növekedést ért el idén, ezzel a régión belül a magyarországi leányvállalat teljesített a legjobban. A környező országok adataihoz viszonyítva a magyar cég nem csak az IP telefónia és kontakt centerek, hanem az ezekhez kapcsolódó alkalmazások értékesítésében és fejlesztésében is élenjár. A nemrégiben bejelentett multimédiás kontakt center alkalmazás (hang, fax, email csatornákat is kezelni képes megoldás) a Contact Center Express, első, hangcsatornát kezelő opciójának telepítése a Generali Biztosító Rt.-nél az elmúlt időszakban már megtörtént.
A honi részleg kiemelt szerepét fémjelzi, hogy az európai régió ügyfelei számára Magyarországról nyújtanak technológiai támogatást (Global Support Center).
Ennél is újszerűbb a hazai piacon az a telekommunikációs szolgáltatók számára kifejlesztett technológia (Hosted megoldások), amely lehetőséget teremt ezen cégek ügyfelei számára, hogy saját telefonközpont működtetése helyett csak szolgáltatásként béreljék azok funkcióit az üzemeltetőktől - mondta el Varga György, a vállalat szolgáltatási igazgatója. További újdonság - mondta el az igazgató - hogy az Expert System szakértői rendszer olyan biztonsági kiegészítéseket és megerősítést kapott, amelyek révén banki rendszerek is rákapcsolhatók.
Folytatódik az együttműködés a Humán Erőforrás Alapítvánnyal, amellyel közösen törekednek a minőségi ügyfélszolgálati rendszerek még szélesebb körben való elterjesztésére és fejlesztésére. A középfokú képzés útnakindítása után már folyamatban van a felsőfokú - ügyfélkapcsolati menedzser - szakképzés előkészítése is. Mivel egyre több vállalat telepíti hazánkba ügyfélszolgálati részlegét, sőt kifejezetten ezeknek a tevékenységeknek outsourcingban történő ellátására szakosodott vállalatok is Magyarországra helyezik kiszolgáló központjukat, a megnövekedett igényeknek megfelelő munkaerőre igen nagy szükség van, s a korszerű szakképzés jelentős versenyelőnyt nyújt az ország számára.
Az Avaya Magyarország alapító tagja a Távmunka Szövetségnek, amelynek célja, hogy ez a foglalkoztatási módszer hazánkban is elterjedhessen. Ma még visszatartó erő az a tévhit, miszerint a távmunka infrastrukturális hátterének biztonságos kialakítása bonyolult és költséges feladat. Az Avaya a szövetség tagjaként azt célozza meg, hogy megismerteti a távmunka biztonságos infrastruktúrájának a kialakítására ma már rendelkezésre álló technológiákat. Ma már a távmunka alkalmazása nem technológiai kérdés - emelte ki Gáll Tamás. Gyakorlatilag mind IT biztonsági, mind infrastrukturális oldalról rendelkezésre áll minden, ami a távmunkához szükséges. A vállalatok jelentős költségeket takaríthatnak meg, és a vezetők is biztosak lehetnek abban, hogy az IP telefónia rugalmasságát kihasználva és a kidolgozott távmenedzsment módszerekkel a munkafolyamatok hatékonyan irányíthatók és ellenőrizhetők.